پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

زائران البرزی پس از سه روز پیاده روی به مشهدالرضا رسیدند

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام هشتم شیعیان، یک هزار زائر پیاده استان البرز پس از سه روز پیاده روی از قدمگاه تا حرم رضوی به پابوس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، حمید پارسا مسئول کاروان پیاده روی قدمگاه تا حرم رضوی گفت: امسال ششمین سال است که از استان البرز عده ای از مشتاقان و شیفتگان اهل بیت عصمت وطهارت و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دهه کرامت مسیری را به صورت پیاده تا حرم رضوی طی می کنند.

حمید پارسا افزود: یک هزار عاشق علی بن موسی الرضا(ع) صبح روز جمعه پنجم خرداد ماه با اتوبوس به سمت نیشابور حرکت کردند و شامگاه این روز به قدمگاه در شهر نیشابور رسیده و در آستان مقدس امامزاده سید یحیی(ع) سکنی گزیدند.

وی اظهار کرد: سپس این زائران از صبح روز شنبه ششم خرداد ماه حرکت پیاده روی خود را به سمت حرم رضوی آغاز کردند و این مسیر را در مدت سه روز و دو شب طی کردند و سرانجام وارد مشهد مقدس شدند.

پارسا یکی از موارد قابل توجه در این سفر مردمی و خودجوش را پذیرایی مردم این منطقه از زائران در مسیر پیاده روی دانست و گفت: این مردم در مسیر پیاده روی آب خنک، شربت و شیرینی و دیگر مواد خوراکی را توزیع می کنند.

وی با بیان اینکه در شب های اقامت در مسیر نیز موکب هایی مهیا شده، افزود: این حرکت معنوی از سال ۱۳۹۵ با تعداد ۵۰۰ نفر زائر آغاز شد که به یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سال های بعد رسید ولی به دلیل نبود امکانات پذیرایی و اسکان مناسب تعداد زائران بر روی یک هزار نفر را ثابت کردیم تا بتوانیم خدمات رسانی مناسب را داشته باشیم.

پارسا با اشاره به اینکه در شب های اقامت در مسیر پیاده روی برای زائران برنامه های سخنرانی، شب خاطره و مداحی پیش بینی شده بود، اظهار کرد: شبی که زائران به تپه سلام رسیدند خدام حرم رضوی آماده اجرای برنامه های ویژه ای برای آن ها بودند که قرائت زیارت حضرت امام رضا(ع) در این مکان حال و هوای معنوی و شوقی خاص برای زائران بعد از سه روز پیاده روی به عشق آقا ایجاد کرد.

مسئول کاروان پیاده روی قدمگاه تا حرم رضوی اضافه کرد: امروز زائران در مشهد مقدس هستند و فردا دهم خرداد همه زوار با شاخه های گل با هماهنگی آستان قدس وارد حرم می شوند و به سمت پنجره فولاد رفته و آنجا را گلباران می کنند و از فضای معنوی و ملکوتی زیارت حضرت بهره مند می شوند و سپس عصر فردا راهی استان البرز می شوند.

پارسا یادآور شد: در مشهد مقدس زائران حرم رضوی با هماهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان البرز وعده های غذا را میهمان حضرت هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی