پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۲

150هزار خادمیار در سراسر کشور زیر بیرق امام رضا(ع) خدمت رسانی می‌کنند

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی گفت: در حال حاضر 150 هزار خادمیار در 5 هزار کانون خدمت زیر بیرق امام رئوف در سراسر کشور خدمات مختلفی اعم از پزشکی، دندانپزشکی و سایر خدمات اجتماعی را به مردم ارائه می‌دهند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، احمد میرزاده رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی در جلسه تکریم و معارفه مسئول کانون‌های خدمت رضوی البرز که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد،  اظهار کرد: بر روان پاک شهدای این مرزوبوم درود می‌فرستیم و آرزوی عمر طولانی همراه با سلامتی برای رهبر انقلاب داریم و از روح ملکوتی امام رضا(ع) برای توفیق در این آستان مقدس استمداد می‌طلبیم تا توفیق نوکری شایسته را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم بهترین عبادت است، افزود: در روایات ما از پیامبران همچون حضرت موسی(ع) وارد شده که خدمت به مردم در نظر خداوند جایگاه ویژه ای دارد و ما باید از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده بهره برداری کنیم.

میرزاده با بیان چند نکته اصلی در خدمت به دستگاه امام رضا(ع) گفت: اول آنکه در این مسئولیت خادمی بدانیم حضرت رضا(ع) آگاه و ناظر بر تمام اعمل و نیات ما است از این رو باید نیت خودمان را برای حضرت خالص کنیم.

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: شان نوکری به اصل و اساس خادمیاری و خادمی برمی‌گردد و نوکر باید ذوب در ارباب باشد، بنابراین از مدیریت این آستان مقدس که تولیت محترم است تا بقیه نوکری حضرت را برای خود افتخار می‌دانند.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال مهر و محبت توسط خادمان و خادمیاران به سایر اقشار جامعه گفت: بایستی برای شبکه سازی میان جوانان در جامعه بر پایه مهر و محبت پیامبران و اهل بیت(ع) و سایر اولیای الهی زیر بیرق امام رضا(ع) توجه داشته باشیم تا عاشقان و علاقه‌مندان حضرت در جامعه جذب فرهنگ رضوی شوند.

میرزاده خدمت به محرومین و مستضعفین جامعه را از دیگر وظایف خادمیاران عنوان کرد و گفت: کار همه ما انجام وظیفه و خدمت به محرومان جامعه است و در این مسیر نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشیم.

وی با اهمیت جایگاه خادمیاران در نظر تولیت فعلی و گذشته آستان قدس رضوی گفت: خادمیاران به عنوان سرمایه اجتماعی این آستان می‌توانند در دستگاه امام رضا(ع) خدمات مختلفی را به مردم و یا محرومان جامعه ارائه و خدمات اجتماعی را توسعه دهند.

وی با اشاره به تعداد خادمیاران در سراسر کشور گفت: در حال حاضر 150 هزار خادمیار در 5 هزار کانون خدمت زیر بیرق امام رئوف در سراسر کشور خدمات مختلفی اعم از پزشکی، دندانپزشکی و سایر خدمات اجتماعی را به مردم ارائه می‌دهند.

یادآور می‌شود در این جلسه از خدمات حسین رضایی مسئول سابق کانون‌های خدمت رضوی البرز تقدیر به عمل آمد و پدر شهید جلیل بیرقی هدیه‌ای را به رسم یادبود به ایشان اهدا نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی