پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با همکاری خادمیاران رضوی محقق شد؛
۱۴۰۲-۰۳-۱۳

اجرای سرود همگانی نوجوانان در دهه کرامت

دانش‌آموزان عنبرآباد سرود با نام و یاد امام هشتم، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مصلی اجرا کردند.

 به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ کرامت نوزایی، دبیر کانون های خدمت رضوی عنبرآباد گفت: سرود قابلیت فوق العاده ای برای بازگو کردن احساسات جمعی و ملی یک قوم و ملت را دارد و به طور طبیعی سرود با حماسه و مسائل اجتماعی و جمعی همراه است. در تاریخ انقلاب خودمان نیز، سرود عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی بوده است.

نوزایی افزود: به همین منظور نوجوانان شهرستان به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) با خواندن سرود همگانی به حضرت امام رضا(ع) عرض ارادت کردند. خادمیاران و یاوران رضوی در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند و با حمل پرچم متبرک امام رضا(ع) و توزیع نمک و نبات تبرکی از این کار زیبای دانش آموزان قدردانی شد.

دبیر کانون های خدمت رضوی عنبرآباد بیان کرد: با داستان و قصه ها آن هم با زبان ساده و قابل درک کودکان بهتر با فضائل و اخلاق و برجستگی های اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند و تاثیر فزاینده ای در میزان علاقه مندی و دوستی آن ها نسبت به اهل بیت دارد. به همین منظور به همت کانون محله ای مسجد ابوالفضل سعدآباد گسترش برنامه ای تحت عنوان قصه های کودکانه امام رضایی برای کودکان برگزار شد که در این مراسم زیبا قصه های امام رضایی بیان شد و در انتها از کودکان با شربت و شیرینی پذیرایی و به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

کارگاه سبک زندگی اسلامی در عنبرآباد برگزار شد

نوزایی همچنین از برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و تدبر در آیات قرآن در شهرستان عنبرآباد خبر داد.

دبیر کانون های خدمت رضوی عنبرآباد بیان کرد: جامعه امروز ما به شدت نیازمند اصلاح سبک زندگی است به همین منظور به همت کانون تخصصی بانوان کارگاه سبک زندگی اسلامی برگزار شد.  

نرگس شیخ اسدی، مشاور خانواده در این کارگاه آموزشی گفت: بانوان و دختران ما باید یک الگوی نورانی و معنوی داشته باشند تا بتوانند یک خانواده سالم و بهشتی تربیت کنند از همین رو سبک زندگی حضرت معصومه(س) بهترین اسوه و الگو برای جامعه امروز است.  توجه به سیره و سبک زندگی و کمالات علمی و معنوی حضرت معصومه سلام الله علیها در تمام دوران علاوه بر ایجاد سبک و منطق زندگی، انسان را به درجات عالیه‌ی معنوی و فوز و رستگاری می‌رساند.

این مشاور خانواده بیان کرد: از نظر عقلی و علمی قوانین حجاب برای پایداری و استحکام بنیاد خانواده و تاج کرامتی برای یک زن نجیب است عفاف و حجاب در سیره حضرت معصومه(س) بهترین درس برای بانوان جامعه می باشد. ایشان‌ نمونه عالی طهارت و پاکی است. در يکی از بخش‏ های زيارت آن حضرت آمده است: «سلام بر تو ای پاکيزه و ستایش شده، نيکوکردار و هدايت شده، پرهيزکار و وارسته عبادت حضرت معصومه(ع) ‏يکی از نمونه‏ های عالی بندگی خدا از خاندان ولايت و امامت است.

ی در پایان گفت: دختران و زنان نیز باید با الگوگیری از سیره تربیتی معصومان به ویژه بانوی کریمه اهل بیت(ع) خودشان را از لحاظ جایگاه عفاف و حجاب و برجستگی‌ های اخلاقی و مقام اجتماعی در مرتبه بالایی قرار دهند و برتری خودشان را نسبت به مردان با ایمان و تقوا و علم آموزی در این نوع زندگی به نمایش بگذارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی