پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه کرامت صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۳-۱۱

حضور کاروان زیر سایه خورشید در دانشگاه جیرفت

کاروان زیر سایه خورشید به همراه خادمان و پرچم متبرک رضوی در دانشگاه جیرفت و محل یادمان شهدای گمنام این دانشگاه حضور یافتند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ کرامت پیرنیا، دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت ابراز کرد: در آستانه ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) دانشگاه جیرفت میزبان کاروان زیر سایه خورشید بود هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان با حضور در مزار شهید گمنام، شهید آرمیده در این دانشگاه با آرمان بلند شهدا تجدید میثاق کردند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام اصغر شاهرخی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه جیرفت ضمن عرض خیرم‌ مقدم به کاروان خدام امام رضا(ع) گفت: برکت و اقتدار ایران اسلام به واسطه حضور  بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است.

وی بیان کرد: مردم جیرفت و به تبع آن دانشگاه جیرفت به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی و فرهنگی جنوب کرمان رسالت خطیری در راستای تبیین و نشر فرهنگ رضوی و تبیین‌گری در  موضوعات مختلف دارند. 

پیرنیا در راستای حضور کاروان زیر سایه خورشید در جیرفت افزود: به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت باسعادت امام رضا(ع) کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع)، با پرچم متبرک حرم رضوی در جمع مردم شهر علی آباد حضور یافتند.

خادمان امام رئوف در جمع زندانیان و بیماران بیمارستان امام خمینی(ره) حاضر شدند

همچنین پیرنیا از حضور خادمان حرم مطهر هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) همراه با پرچم بارگاه منور آن حضرت در زندان و بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت خبر داد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان جیرفت در حاشیه این مراسم اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد هشتمین اختر تابناک پرفروغ آسمان امامت و ولایت، ورود پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج، علی ابن موسی الرضا(ع) در زندان جیرفت فضای این ندامتگاه را با عطر رضوی متبرک كرد.

وی بیان داشت: در مراسم استقبال از کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) که پرچم بارگاه ملکوتی اين امام همام را همراهی می‌کردند، جمعی از مسوولان زندان حضور داشتند و مددجویان نيز با چشمانی اشک بار از آنان استقبال کردند. پیرنیا تصریح کرد: مراسم معنوی پرچم‌گردانی در زندان‌ باعث ایجاد شور و نشاط و توسل هرچه بیشتر در بین مددجویان شد و آنها با نوشتن نامه‌هایی به ساحت مقدس امام رضا(ع) از خادمین خواستند تا نائب الزیاره آنان در مشهد مقدس باشند.

در مراسم استقبال و پرچم‌گردانی حرم مطهر امام رضا(ع) مولودی‌خوانی و ذکرخوانی آن‌ حضرت توسط خادمان اجرا شد و مددجویان با بوسیدن و در آغوش گرفتن پرچم یک‌بار دیگر با امام خود بیعت کردند. در ادامه برنامه های زیر سایه خورشید در جیرفت خادمین رضوی حامل پرچم سبز حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر جیرفت با جمعی از مسئولان، کارکنان و بیماران بخش‌های بستری این بیمارستان دیدار کردند.

گفتنی است خادمین رضوی ضمن تشکر از تلاش‌های مدافعان سلامت و کادر درمان بیمارستان امام خمینی شهر جیرفت با اهدای بسته‌های متبرک حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای شفای بیماران دعا کردند.

میزبانی کاروان زیر سایه خورشید به فرهنگیان جیرفت رسید

کرامت پیرنیا همچنین از دیدار خادمان پیشوای هشتم(ع) و سفیران فرهنگی امام رضا(ع) در کاروان زیر سایه خورشید با مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهرستان جیرفت خبر داد.

در این مراسم معنوی، دل‌های بی‌قرار عاشقان دلداده با بوسیدن پرچم نورانی حرم امام رئوف آرام گرفت و با قرائت صلوات خاصه دل‌هایشان راهی حرم مطهر رضوی و زائر آن حضرت شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان جیرفت در این دیدار از تلاش های معلمان در اعتلای نظام تعلیم و تربیت تقدیر کرد و اظهار داشت: خادمیاران و یاوران کانون تعلیم و تربیت شهرستان همراه و همدل فرهنگیان هستند و به عنوان بازوی آموزشی در کنار آموزش و‌پرورش آماده خدمت رسانی به دانش آموزان نیازمند و کم بضاعت هستند. وی افزود: دانش‌آموزان امروز نسل آینده ایران اسلامی را می‌سازند آموزش این نسل می‌تواند توسعه و پیشرفت را بیش از پیش حاصل کند و این نشان دهنده نقش بی‌بدیل معلم است.

در پایان مراسم مدیران، معلمان و دانش‌آموزان حاضر در مراسم، از پرچم مطهر امام رضا(ع) تبرک جستند و یاد ثامن الحجج(ع) فضای جلسه را معطر کرد.

گفتنی است دیدار با دانش آموزان مدارس عشایری از دیگر برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان جیرفت بود.

پیرنیا گفت: در ادامه برنامه های کاروان زیرسایه خورشید خادمان این کاروان با خانواده های مددجویان کمیته امداد دیدار کردند.

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت عنوان کرد: فلسفه حضور خدام امام رضا(ع) در شهرستان، به ویژه در مناطق محروم، انتقال پیام رضوی و سیره عملی امام رضا(ع) به خانواده های مستضعف است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی