پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی انجام شد، 
۱۴۰۲-۰۳-۱۴

بررسی راه حل مشکلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) 

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، همایش بین‌المللی "راه حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه های امام خمینی(ره)" برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، مشاور معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این همایش که همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه اصیل اسلامی به رهبری امام‌ خمینی(ره) ایجاد شد و ظهور و بروز پیدا کرد و در دنیا جایگاه خودش را باز یافت.
سیدمحمد جواد هاشمی‌نژاد ادامه داد: خوشبختانه این انقلاب امروز به درختی تناور تبدیل شده است که کل جهان اسلام را رهبری و هدایت می‌کند.
 

اعجاز بی شمار در نهضت امام خمینی(ره)

وی در ادامه اعجاز نهضت امام خمینی(ره) را بیشمار دانست و گفت: اگر بخواهیم یک نمونه از این اعجاز را نام ببریم  باید گفت، در حدود ۵۰ سال پیش سه کشور عربی مصر، سوریه و اردن تصمیم گرفتند با شعار دفاع از سرزمینهای عربی به اسرائیل حمله کنند و همه کشورهای عربی نیز پشت سر آنان بودند اما اسرائیل پیش دستی کرد، علاوه بر شکست هر سه کشور، بخشهایی از این کشورها را در اشغال خود قرار داد.
وی تصریح کرد: اما کشور لبنان حدود 50 سال بعد مورد هجمه کشور اسرائیل قرار گرفت و این کشور با جریان حزب الله که منبعث از انقلاب اسلامی ایران بود توانست طی 33 روز مقاومت اسرائیل را از سرزمینشان عقب براند.
 

انقلاب اسلامی ارزشمندترین تحول در قرن بیستم

مسئول مرکز فعالیتهای فرهنگی تبیان در شهر مشهد نیز در ادامه این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل(ره) گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مهم‌ترین رخداد و ارزشمندترین تحول در قرن بیستم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین راستی در ادامه با بیان اینکه درس‌ها و آموزه‌های مکتب و نهضت امام (ره) برای همه بشریت به
ویژه جهان اسلام درس های نابی دارد، به مولفه‌های وحدت در اندیشه سیاسی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: امام، وحدت، انسجام و همبستگی را عامل نجات جوامع اسلامی می دانستند و در تمام دوران مبارزاتشان بر اتحاد و انسجام مسلمین تاکید داشتند.
 

تاکید امام بر اخوت و برادر مسلمانان

وی مولفه دیگر را اخوت و برادری ذکر کرد و افزود: امام همواره مسلمانان جهان را به اخوت و برادری فرا می‌خواندند و مبنای عملی ایشان همان اصل روشن و برجسته ‌ای است که در بیان احادیث و روایات آمده است، «انما المومنون اخوه» مومنان با هم بردار هستند.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از جمعی از نخبگان فرهنگی افغانستانی و نفرات برتر در مسابقه‌های مقاله‌خوانی و شعر تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی