پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:
۱۴۰۲-۰۳-۱۴

اندیشه‌ سیاسی امام راحل(ع) تاکید بر وحدت جهان اسلام بود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است که دیدگاه‌های مختلفی درباره آن مطرح شده است، گفت: امام خمینی(ره) گام‌های مهمی در راه تحقق وحدت در جوامع اسلامی برداشتند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در همایش بین‌المللی "راه حل مشکلات و معظلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه های امام خمینی(ره)" که همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور جریان کفر و نفاق برای ضربه زدن به جامعه اسلامی گفت: نگرانی از جریان نفاق بیش از جریان کفر است و اگر خطراتی در جامعه ایجاد شود، بیشتر از ناحیه جریان نفاق است.
 

تحریف واقعیت، مهم ترین اقدام جریان نفاق

وی با بیان اینکه جریان نفاق جریان بسیار خطرناک‌تر از جریان کفر است، تاکید کرد: جریان نفاق پس از آن که نقاط تاثیرگذار بر افکار عمومی را به دست آورد و حکمرانی فکری مردم به دستش افتاد، کار خود را صورت می‌دهد و مهمترین اقدام جریان نفاق هم تحریف و تغییر واقعیت است، به گونه‌ای که قرائت دیگری از واقعیت ارائه می‌کند که واقعی نیست و طبیعتاً می‌تواند ناکارآمدی در حرکت الهی ایجاد کند. 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جریان یا با مقابله مستقیم عمل می‌کند و یا تحریف می‌کند و وارد می‌شود.
 

تاکید امام خمینی(ره) بر توجه به اصول مشترک

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اندیشه‌های امام راحل(ع) اشاره کرد و گفت: امام معتقد بودند برای آن که پرچم اسلام بر افراشته نگه داشته شود، باید نگاه به اصول مشترک داشته باشیم و مرز‌های ظاهری را کنار بزنیم.
حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: امام اعتقادی به مرز‌های جغرافیایی نداشتند و نگاه ایشان به امت اسلامی بود رنگ و نژاد برای امام معنی نداشت و در واقع امام مبارزه‌ای تمام عیار با جریان تحریف شده‌ای را آغاز کرد که که نیاز به احیا داشت.
وی همچنین تصریح کرد: امام گفتمان مقاومت را مطرح کردند و معتقد بودند گفتمان ما باید گفتمان صلح و گفتگو باشد و در مقابل جریان کفر هیچ تسلیم و سازشی را قبول نداشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی