پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: 
۱۴۰۲-۰۳-۱۴

 اعتقاد به خدا و بی اعتمادی به مستکبرین رمز پیروزی نهضت امام خمینی(ره) 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اعتقاد به خدا و بی اعتمادی به مستکبرین جهان رمز پیروزی نهضت امام خمینی(ره) بود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در همایش بین المللی «راه حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه‌های امام خمینی(ره)» که همزمان با شب ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مخاطبان جهان اسلام در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: آغاز نهضت جهانی امام راحل(ره) از شهر قم بود ولی امروز پژواک این نهضت در مسیر اندیشه و مکتب اهل بیت(ع) با نام ایشان در جهان منعکس و منتشر شده است. 
 

پیش‌بینی‌های نادرست دشمن درباره انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: از روزی که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه علیه استکبار را بلند کرد تاکنون همواره استکبار جهانی و امپراطوری بزرگ رسانه‌ای آنها و امروز فضای مجازی هر روز تحلیل و پیش بینی‌ جدیدی مبنی بر سقوط و به بن بست رسیدن راه و مرام امام(ره) و انقلاب اسلامی را پیشگویی و منتشر کرده است که هیچ کدام از آنها محقق نشده است. 
وی افزود: تاکنون همه پیش‌بینی‌های مستکبرین و ایادی آنها دروغ از کار درآمده و امروز همه اندیشمندان جهان بر سر سفره اندیشمندانه امام ارتزاق معنوی و بصیرتی می‌کنند. امروز در سراسر دنیا صدایی نیست که مخالفت با استکبار بلند شود و الهام گرفته از اندیشه امام راحل(ره) نباشد. 
وی اظهار کرد: به برکت انقلاب سال 57 امام خمینی(ره) کشور ایران که روزی ژاندارم و مدافع منافع سیاسی و اقتصادی مستکبرین در منطقه بود، امروز تبدیل به بزرگترین تهدید و خطر برای منافع آنها در منطقه تبدیل شده است. 
 

اعتقاد به اسلام ناب محمدی درمکتب امام(ره)

گنابادی‌نژاد در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: اصلی‌ترین ویژگی امام راحل(ره) اعتقاد به اسلام ناب محمدی بود. امام خمینی(ره) با تمام وجود به اسلام اعتقاد داشت و همه وجود خود را برای دفاع از آن گذاشت و مردم نیز با تمام جود از ایشان دفاع کردند. 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به اسلام حیاتی دوباره بخشید، تصریح کرد: امام(ره) یک مرزبندی دقیق بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی داشت به همین دلیل توانست اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کند. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: دومین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) این بود که این مرد خدایی حقیقتا به وعده‌های الهی اعتماد داشت و نسبت به مستکبرین و وعده‌های دروغین آنها بی‌اعتماد بود. 
وی عنوان کرد: امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که با وجود رسانه‌های مختلف و فضای مجازی خیلی از مسائل روشن است ولی در ابتدای آغاز نهضت و زمانی که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه را بلند کرد اینگونه نبود و در آن عصر هر مجاهد و مبارزی یا به بلوک غرب و یا به بلوک شرق وابسته بود. 
 

اعتقاد به خدا و بی اعتقادی به مستکبرین در اندیشه امام(ره)

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: امام در آن روزگار و با چنان شرایطی، به هیچ قدرتی وابسته نبود و با اعتقاد راسخ به خدا به مبارزه علیه استکبار جهانی برخواست و در این سال‌ها هم استکبار جهانی هرچه دروغ داشتند درباره امام(ره) منتشر کردند ولی افتخار امام این بود که با اعتقاد به خدا و با بی‌اعتقادی به مستکبرین جریان مبارزه خود را ادامه داد. 
 

اعتقاد امام به قدرت مردم

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) این بود که ایشان به قدرت مردم هم اعتقاد داشتند و همواره همه مسائل نظام را با مردم در میان می‌گذاشتند و هیچ امر مخفی بین مردم و امام(ره) وجود نداشت. 
گنابادی‌نژاد ابراز کرد: اعتقاد به وحدت و انسجام امت اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) بود. امام(ره) نسبت به وحدت یک نگاه متعالی داشتند و همه امت اسلامی را زیر پرچم اسلام جمع کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی