پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۵

بزرگداشت قیام 15 خرداد در حرم مطهر رضوی برگزار شد  

آئین بزرگداشت یوم الله پانزده خرداد یادبود قیام 15 خرداد سال 42 در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، پانزدهم خرداد که از راه می رسد یاد و خاطره قیام تاریخی 15 خرداد و تجمع و تظاهرات مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) زنده می‌شود و یا شهدای مظلوم مدرسه فیضیه قم که امام خمینی(ره) به منظور پاسداشت خون این شهدا روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد. امروز هم زائران حرم مطهر رضوی با حضور در آئین بزرگداشت یوم‌الله پانزده خرداد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، یاد شهدای مظلوم قیام پانزده خرداد سال 42 را گرامی داشتند و به روان پاک آن شهدای والامقام و همه شهدای راه اسلام و انقلاب سلام و دورد فرستادند. 
مراسم بزرگداشت پانزده خرداد ساعتی قبل از اذان ظهر با تلاوت آیاتی از کلام الله با نوای مجید علیرضا رضایی؛ قاری و موذن آستان مقدس رضوی آغاز شد و با شعرخوانی شاعر آئینی این آستان مقدس؛ حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز ادامه پیدا کرد. 
اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت با نوای مرتضی اسلامی‌نژاد؛ ذاکر و مرثیه سُرای اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت سالروز قیام پانزده خرداد سال 42 در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی