پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی: 
۱۴۰۲-۰۳-۱۵

  قیام 15 خرداد نماد شجاعت امام خمینی(ره) و ملت ایران است  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: قیام 15 خرداد نماد شجاعت و اخلاص امام خمینی(ره) و ملت ایران است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در ویژه برنامه گرامیدشت سالروز قیام 15 خرداد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: واقعه 15 خرداد یک حادثه بسیار تلخ و ناگوار برای امام راحل(ره) بود و ایشان این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند. 
وی تصریح کرد: حوادث 15 خرداد  فقط منحصر به همان روز نبود بلکه یک تحول و یک انقلاب فراگیر بود و در واقع یک قیام عالمانه و هدفمند علیه رژیم طاغوت و همه مستکبران عالم محسوب می‌شد. 
 

۱۵ خرداد مصداق قیام لله

این کارشناس دینی افزود: 15 خرداد مصداق «قیام لِلّه» یعنی قیام برای خدا بود که به راستی شرف و افتخار بزرگی برای هر کسی است. قیام لِلّه در واقع به معنای عالمانه و هدفمند زندگی کردن است. 
وی بیان کرد: حضرت موسی با قیام برای خدا به مقام کلیم اللهی رسید و بر فرعون و فرعونیان پیروز شد و حضرت ابراهیم اگر به مقام خلیل اللهی دست پیدا کرد نیز به خاطر قیام لِلّه بود. اولیاء الهی هرگز از غیرخدا ترس و واهمه‌ای نداشتند به همین خاطر بر آنها پیروز می‌شدند. 
حجت‌ الاسلام شهاب مرادی خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا به همراه خانواده و یاران خود در محاصره سپاه 30 هزار نفری دشمن قرار داشتند ولی با این حال کوچکترین ترس و واهمه‌ای از دشمن نداشتند و با شجاعت تمام در برابر آنها مقاومت کرد. 
وی عنوان کرد: ترس، لشکر شیطان است و باید آن را از خود دور کنیم. وقتی ترس نباشد امید جای آن می‌آید. امام خمینی(ره) هیچگاه از طاغوت و طاغوتیان نترسید و با همین روحیه بر آنها پیروز شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی