پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا:
۱۴۰۲-۰۳-۱۶

قیام پانزده خرداد زمینه ساز پیروزی انقلاب پنجاه و هفت بود

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا گفت: قیام پانزده خرداد یک حرکت مردمی و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال پنجاه و هفت بود.

به گزارش آستان نیوز،حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی در ویژه برنامه گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قیام پانزده خرداد امام خمینی(ره) با درک درست از آموزه های دینی و نگاه نو به دین انجام شد. 

 

توانایی دین در بسیج توده ها

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در عین تعبد و پایبندی به شریعت و ظواهر اسلامی، با تمام وجود درک کرده بود که دین توانایی بسیج کردن توده مردم در برابر استبداد را دارد و می تواند جانمایه حرکتی مردمی برای یک قیام تاریخی و نهضت اسلامی شود. 

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: امام خمینی(ره) با تفسیر بدیع از آموزه های دین و حقیقت دین که عبارت بود از سیاست و حکومت و اینکه دین می تواند باعث ایجاد خیزشی انقلابی در مردم شود، مردم انقلابی را با شعار دین، در برابر مستکبران بسیج کرد. 

وی افزود: امام(ره) اعتقاد داشت که اسلام توان نظام سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را دارد و با استفاده از آموزه های دویست و پنجاه ساله معصومین(ع) اقدام به برپایی حکومت و نظام اسلامی کرد. 

حجت الاسلام ادیانی اظهار کرد: ائمه هدی(ع) هرجا اندک فرصتی به دست می آوردند به اساس دین که عبارت بود از تشکیل حکومت اسلامی و ولایت بر مسلمین را برای مردم تبیین می کردند و نمونه آن روایت حدیث سلسله الذهب توسط امام رضا(ع) در نیشابور بود که در این حدیث شرط ورود به دژ محکم الهی پذیرش ولایت امام معصوم عنوان شده. 

وی بیان کرد: بنابراین امام خمینی(ره) در پانزده خرداد سال 42 قیام خود را پایه ریزی کرد و این قیام بستری برای شکل گیری انقلاب اسلامی شد. 

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی یک رکن حکومت قانون و رکن دیگر آن مردم بود. امام راحل(ره) با اعتقاد کامل و راسخ به قدرت مردم قیام کرد و این مردم بودند انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. 

وی افزود: در نخستین سالگرد قیام پانزده خرداد امام خمینی(ره) به صراحت از مردم به عنوان پدیدآورندگان و قهرمانان قیام پانزده خرداد نام برد. 

 

۱۵ خرداد سرآغاز قیام امام بود

ادیانی در ادامه بیان کرد: سرآغاز نهضت امام خمینی(ره) قیام مردمی پانزده خرداد و نقطه پایان آن پیروزی انقلاب در بهمن سال پنجاه و هفت بود و پیروزی انقلاب اسلامی در واقع بر اساس قدرت اسلام و حضور مردم شکل گرفت. 

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب پنجاه و هفت و میراث ماندگار امام(ره) «جمهوری اسلامی» و ولایت فقیه است که باید آن را پاس بداریم و برای استمرار آن تلاش کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی