پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۶

زمینه های همکاری دانشگاه رضوی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بررسی شد

در دیدار مدیر کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه رضوی زمینه های همکاری علمی و فرهنگی تبلیغی بین دو نهاد بررسی شد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر حسین مهربانی فر مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه رضوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، مدیر کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه همکاری ها بین دانشگاه رضوی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر سه محور تاکید کرد.

دکتر مهربانی فر در محور نخست به ظرفیت طلبه دانشجویان و توان تبلیغی دانشگاه در طول دهه های گذشته که خروجی های موثری در زمینه تبلیغ بین الملل و رایزنی های فرهنگی داشته است، اشاره کرد.

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کادرسازی و تربیت نیرو با محوریت دانشجویان دانشگاه رضوی داشته باشد و در رصد و شناسایی و توانمند سازی و مهارت افزایی و فعالسازی برای 5سال آینده در حوزه مبلغ بین الملل و رایزن فرهنگی فعالیت کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه رضوی بیان داشت: رشته تبلیغ و ارتباطات دینی برای اولین بار در دانشگاه رضوی با محوریت تبلیغ تخصصی که از تبلیغ سنتی تا نوین را در بر می گیرد، آشنایی با ادبیات تخصصی حوزه فرهنگ و ارتباطات و رفع نقاط ضعف ارتباطات دینی با محوریت مشهد را در نظر داشته است.

وی افزود: این رشته مباحثی همچون گفت وگوی ادیان و مذاهب، دیپلماسی زیارت و ارتباطات آیینی در کنار مباحث مدیریت و برنامه ریزی و مطالعات سیاستگذاری حوزه فرهنگ و ارتباطات را در مجموعه های تبلیغی به طور جدی پیگیری می کند.

وی ادامه داد: دانش آموختگان این رشته به خوبی می توانند در رفع نیازها و مسائل تبلیغی سازمان فرهنگ و ارتباطات فعال شوند و سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در بورسیه ها و فراتر از آن در جذب و به اشتراک گذاری مسائل و سرفصل علمی برای مباحث تکمیلی این رشته می تواند همراهی داشته باشد.

دکتر مهربانی فر گفت: محور سوم پیرامون یک سری نشست های صمیمی اما تخصصی در حوزه تجربه کاوی تبلیغ است که در نظر داریم افراد فعال در عرصه تبلیغ بین الملل را دعوت کرده تا تجربه های تبلیغی ناظر به حوزه های مختلف جغرافیایی را به اشتراک بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، مدیر کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر وجود ظرفیت تبلیغ بین الملل در دانشگاه رضوی تاکید کرد و پیشنهاد برگزاری جلساتی برای فعالسازی آن و و بکارگیری نیروها را ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر رسانه ای شدن فعالیت های موجود، درخواست چندین طرح عملیاتی قرآنی ناظر به حوزه بین الملل و تبلیغ بین الملل با تفکیک حوزه های مختلف جغرافیایی را ارائه کرد.

مدیر کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از شبکه سازی مبلغین با محوریت حوزه خراسان و ایجاد گروه نیز سخن گفت و پیشنهاد ادامه این جلسه با حضور ریاست محترم دانشگاه و معاونین وی و نیز معاونین خود به صورت وبیناری برای پیگیری و به نتیجه رساندن مباحث را مطرح کرد.

اورعی دانش آموخته دانشگاه رضوی و رایزن سابق ایران در مالزی نیز در این جلسه از ورود به حوزه هایی مثل حقوق بین الملل، اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و بیمه و تکافل اجتماعی در کشورهای اسلامی مثل اندونزی که به این موضوعات روی آوردند سخن گفت و حرکت به سمت بحث های روز و تجهیز نسبت به این مباحث را تاکید کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی