پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۷

خادمان بارگاه رضوی در دهه کرامت، تجلیل شدند

طی آئینی از کارکنان و خادمان بارگاه منور رضوی به پاس خدمت در ایام دهه کرامت امسال تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش آستان نیوز، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در این مراسم که با حضور جمعی از خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه عالی حرم مطهر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، دو رویکرد تعالی زیارت و تهسیل در امر زیارت را از اهداف اصلی این مدیریت دانست.
مصطفی فیضی، گفت: پس از انقلاب اسلامی تولیت‌های آستان قدس رضوی این فضا و مکان مقدس را در اختیار ما خادمان و زائران علی بن موسی الرضا(ع) قرار دادند که هر لحظه نیازمند به نگهداری و توسعه است.
 

بارگاه رضوی ملجا زائر و مجاور 

وی خاطرنشان کرد: این بارگاه ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه نیازمند به روزرسانی است و غفلت از این فضای مقدس زحمات 4 دهه گذشته را زیر سوال می‌برد، این مکان همواره ملجا و امید زائران و مجاوران بوده و هست و به جز ایام کرونا هیچ‌گاه از وجود زائر خالی نبوده است.
فیضی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها و اقداماتی که در راستای تسهیل زیارت و توسعه بارگاه منور رضوی انجام می شود مغفول مانده است، گفت: در حال حاضر 6 پروژه اعم از طرح زیرسطحی شیخ بهایی، پروژه صحن جمهوری اسلامی، طرح بزرگ موزه آستان قدس رضوی، ضلع قبله و سایر مستحدثات از جمله پروژه‌های در حال انجام در حرم مطهر رضوی است.
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیتهای حوزه معاونت تبلیغات اسلامی، اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ، انتظامات و...گفت: جشن بزرگ امام رضایی در شب ولادت امام رضا(ع)، برگزاری نمایش آئینی ویژه عرب زبانان، گل آرایی، موکب داری و ... از فعالیتهای منحصر به فردی بود که در ایام دهه کرامت امسال انجام شد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی در ادامه ضمن تاکید به توجه به قرآن در صدر برنامه‌های حرم مطهر، گفت: باید به ارائه برنامه‌های بدیع و نو و آینده پژوهی در ارائه هر چه بهتر خدمت به زائر توجه بیشتری داشته باشیم، همچنین از مشارکت های مردمی در ارائه خدمات به زائران بهره ببریم.
وی همچنین توصیه کرد: باید به انضباط اداری، بودجه و اموال موقوفه و ضوابط و دستورات تشکیلات توجه ویژه ای داشته باشیم و خود را مقید به رعایت این اصول بدانیم.
 

رشد معنویت مهم‌ترین سنگر مبارزه با استکبار جهانی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم مهم‌ترین سنگر مبارزه با استکبار جهانی و سیل مادی گرایی جهان را رشد معنویت و اخلاق در جهان دانست و گفت: امروز کار مهم و خطیری بر دوش ما خادمان بارگاه منور رضوی نهاده شده است و همه ما در مهم‌ترین میدان‌های مبارزه قرار داریم.
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد در ادامه بیان کرد: وظیفه و مسئولیت بزرگ ما این است که در راه رشد معنویت در جهان قدم برداریم و از این جهت در مهم‌ترین میدان‌های مبارزه قرار داریم پس باید بیش از پیش قدر این نعمت را بدانیم و شکرانه آن را به جا آوریم.
وی همچنین گفت: گل‌آرایی حرم با 300 هزار شاخه گل و تلاش شبانه روزی خادمان در چایخانه حرم، اجرای 154 برنامه فرهنگی و تبلیغی، برگزاری بزرگترین مراسم جشن و سرور میلاد ثامن الحجج(ع)، تهیه مقدمات حضور زائران در حرم، شستشوی رواق‌ها، آمادگی صحن‌ها، مدیریت جمعیت و...، تنها بخشی از برنامه ها و اقداماتی است که در ایام دهه کرامت امسال با حضور خادمان تحقق یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی