پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۸

بازدید فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با رویکرد افزایش تعامل و همکاری بین آستان قدس رضوی و نیرو‌های انتظامی و نظامی برای حفظ امنیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از این منطقه بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، در این بازدید علاوه‌بر سردار محمدکاظم تقوی، حسین میش مست فرمانده پلیس راه مشهد، سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مدیران این شهرستان حضور داشتند.
تقوی در این بازدید با اشاره به نامگذاری سال 1402 توسط رهبر معظم انقلاب به نام «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: فعالیت‌های این موسسه نشان می‌دهد، منطقه ویژه اقتصادی سرخس اقدامات خوبی را در راستای تحقق شعار سال آغاز کرده است.
او ادامه داد: این منطقه زیرساخت‌های بسیار مناسبی دارد و با توجه به نگاه ویژه آستان قدس رضوی و اقدامات صورت گرفته برای توسعه ترانزیت، می‌تواند محور اصلی حمل‌ونقل کالا به کشورهای آسیای میانه باشد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: کارکنان این منطقه، خادمان حوزه اقتصادی ولی نعمتان آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در شرقی‌ترین نقطه ایران هستند که تمام تلاش خود را برای رونق اقتصادی کشور به‌کار بسته‌اند.
او سرخس را قطب اقتصادی آینده شرق کشور دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این شهرستان است.
 

توسعه ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این بازدید با اشاره به مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده در این منطقه طی سال گذشته اظهار کرد: سال 1401 قراردادی میان آستان قدس رضوی و شرکت چینی حول سه محور به امضا رسید که ایجاد پارک لجستیک کانتینری یکی از آن‌ها است.
محمدرضا کلائی گفت: با راه‌اندازی این پارک لجستیک، امکان ترانزیت سالانه حدود ۶۰۰ هزار تی آی یو(واحد کانتینر) فراهم خواهد شد.
او تجارت تهاتری را محور دوم این قرارداد عنوان کرد و افزود: با تحقق این هدف، انتقال کالا از چین به سرخس 11 روز طول می‌کشد، درحالی که با کشتی حداقل دو ماه زمان می‌برد، همین امر باعث می‌شود منطقه ویژه اقتصادی سرخس پلی بین ایران و کشور چین شناخته شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: محور سوم این قرارداد، مربوط به احداث واحد‌های تولیدی مونتاژ در منطقه توسط شرکت چینی است که منجر به اشتغالزایی برای مردم سرخس خواهد شد.
او با تاکید بر لزوم فعال شدن هر چه بیشتر کریدورهای شرق به غرب و نیز شمال به جنوب خاطرنشان کرد: قرارداد منعقد شده با شرکت چینی بر کریدور شرق به غرب متمرکز است. از طرفی باید کریدور شمال جنوب هم به طور همزمان فعال می‌شد که در این راستا قراردادهای دیگری به امضا رسید.
کلائی با اشاره به صادرات ۳۰ میلیون تن زغال سنگ به صورت تهاتری از روسیه به هند در یک سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۰، مقدار ۲۳۷ هزار تن کالا و در سال گذشته ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن از سرخس ترانزیت شد که در تلاش هستیم با فعال شدن دو کریدور مذکور، میزان ترانزیت از منطقه رشد قابل توجهی پیدا کند.
او ادامه داد: برای تحقق این هدف، سایت‌های خصوصی ترانشیپمنت باید راه می‌افتاد که بدین منظور ۶ شرکت داخلی و خارجی نسبت به راه‌اندازی این سایت‌ها اقدام کرده‌اند تا تخلیه و بارگیری در منطقه با قوت بیشتری انجام شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی