پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۸

اشتغال‌آفرینی بنیاد کرامت رضوی برای 60 زن سرپرست خانوار با افتتاح کارگاه خیاطی 

کارگاه خیاطی بیت‌المهدی(عج) که با مشارکت آستان قدس رضوی و خیران نیک اندیش احداث و تجهیز شده، صبح امروز افتتاح شد تا 60 زن سرپرست خانوار ساکن حاشیه شهر مشهد، کار خود در این کارگاه را آغاز کنند و چرخ زندگی خانواده خود را بچرخاند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این کارگاه که صبح امروز افتتاح شد، به آستان‌نیوز گفت: کارگاه خیاطی بیت‌المهدی(عج) بستر ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ماهانه ۵ تا ۶ میلیون تومان برای یکی از 60 بانوی سرپرست خانوار فعال در آن خواهد بود که حمایت خوبی از آنهاست و می تواند به خودکفایی آنها در تامین بخشی از هزینه‌های زندگی بیانجامد.

  
تأمین زمین، ساخت و تجهیز با مشارکت آستان قدس و خیران
جعفر رئیسیان‌زاده به مشارکت خیران در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: زمین محل احداث این کارگاه به کمک خیران تامین شده و عملیات ساخت آن نیز با کمک افراد خیرخواه به پایان رسیده است. وی افزود: آستان قدس رضوی نیز در تامین تجهیزات، البسه و برخی نیازهای دیگر این کارگاه حمایت خود را داشته و به راه‌اندازی آن با هدف اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار کمک کرده است.

استمرار حمایت تا فروش تولیدات
وی درباره حمایت های آتی بنیاد کرامت رضوی از این کارگاه نیز گفت: در کنار اینکه به دنبال توسعه این کارگاه خیاطی هستیم، با چند مجموعه نیز برای فروش و عرضه محصولات تولیدی این بانوان قرارداد منعقد کرده‌ایم و فرآیند فروش تولیدات آنها را تسهیل خواهیم کرد.
 

خود مردم؛ هم کارگر، هم کارفرما
رئیسیان‌زاده درباره رویکرد و هدف این خدمت نیز گفت: هدف از انجام این کار محرومیت‌زدایی از مناطق آسیب پذیر و ساکنان آن بوده و به همین دلیل، بنیاد کرامت رضوی به عنوان یک مجموعه مردمی هیچ انتفاع اقتصادی برای خود پیش‌بینی نکرده است.

وی همچنین گفت: بنیاد کرامت رضوی حتی به عنوان کارفرما یا پیمانکار این پروژه هم ورودی نخواهد داشت و خود بانوان خیاط، کارفرمای خودشان هستند تا این طرح کاملا به صورت مردمی و برای رضای خدا باشد و کل درآمد حاصل از آن نیز با احتساب هزینه‌های جاری کارگاه، به خود آنها برسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی