پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد؛
۱۴۰۲-۰۳-۱۸

گسترش فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی با تاسیس دارالتفسیر شیخ طبرسی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی اقدامی در جهت گسترش و استمرار فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس رضوی است و این مکان از امروز به یک پایگاه قرآنی فعال تبدیل خواهد شد. 

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی در مراسم افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی که در محل مرقد شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: آستان قدس رضوی افتخار دارد پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با انتشار ده‌ها جلد کتاب در موضوعات مختلف پرچمدار حرکت نشر قرآنی در کشور باشد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: این آستان مقدس همچنین در مراکز آموزشی و پرورشی خود از جمله دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری نیروهایی را تربیت کرده است که امروز هر کدام از فارغ‌التحصلان این مجموعه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه نشر معارف دینی و قرآنی انجام می‌دهند. 
 

حضور گسترده در فعالیت های قرآنی
وی اظهار کرد: در طول دو سال اخیر با تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی در همه ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی مختلف از جمله روخوانی، روانخوانی، ترتیل و دیگر اشکال قرائت در جای جای حرم مطهر رضوی و همچنین در مساجد سطح شهر با مدیریت آستان قدس رضوی انجام می‌شود. 
فیضی بیان کرد: با تاکیدی که در آیات و روایات اسلامی مبنی بر تلفیق قرآن و عترت به عنوان نشان بزرگ جامعه شیعی وجود دارد، ما باید اقدامات موثری در راستای تحقق یافتن این امر مهم در این ارض اقدس داشته باشیم و انجام فعالیت‌های قرآنی را در جوار حرم امام رضا(ع) گسترش دهیم. 
وی بیان کرد: بنابر سنتی که قرن ها در آستان مقدس رضوی جاری است، بخشی از خدام این آستان مقدس حُفاظی هستند که صبح و شام در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) برنامه قرائت قرآن دارند و این برنامه به صورت مستمر اجرایی می‌شود. 
مدیر عالی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: با افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی که با همت خادمین حضرت رضا(ع) دایر شده است، این مکان به مرکزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و محل درس و بحث‌های قرآنی تبدیل خواهد شد. 
گفتنی است؛ دارالتفسیر شیخ طبرسی با هدف تبیین و فهم قرآن کریم و تربیت مدرسانی برای تدریس موضوع تفسیر قرآن کریم و اعزام آنها به مراکز قرآنی و با الهام از سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در زمینه ترویج علوم و معارف قرآن و عترت با حضور جمعی از علمای اعلام، روحانیون، مدیران و خادمان بارگاه منور رضوی در محل مرقد شیخ طبرسی واقع در جنب باغ رضوان افتتاح شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی