پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور حضرات آیات سبحانی و سیدان و حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۳-۱۸

چهل و هشتمین جلد از کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و فقه بلاغه» رونمایی شد

همزمان با آیین افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی، چهل و هشتمین جلد از کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سربلاغه» با حضور حضرات آیات جعفر سبحانی و سیدجعفر سیدان و حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این اثر ارزشمند در آیین افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی با حضور مرجع عالیقدر آیت‌ الله جعفر سبحانی، آیت الله سید جعفر سیدان استاد برجسته حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در محل مقبره مفسر بزرگ قرآنی و صاحب تفسیر مجمع البیان علامه شیخ طبرسی در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.
کوهبنانی مدیر گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: گروه قرآن همزمان با تاسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی تاسیس و کار نگارش کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و فقه بلاغه» را تحت اشراف مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی آغاز کرده است.
محمد رضا نوری با بیان اینکه این مجموعه ارزشمند در 5 محور در حال تدوین است، گفت: در نخستین اقدام، آمار هر مدخل و واژه‌ای که در قرآن آمده در ابتدای هر مدخل ذکر شده است، پس از آن مرحله گردآوری نصوص لغوی است که از خلیل بن احمد العین آغاز شده و تا «التحقیق» که از منابع جدید بوده نقل شده است، مرحله سوم نظرات هر یک از مفسرین در ذیل آن آیه شریفه گردآوری و از متقدمین آغاز و تا متاخرین ادامه دارد.
وی مرحله چهارم را تجزیه و تحلیل منابع لغوی ذکر کرد و گفت: این تجزیه و تحلیل در قالب اصول لغوی انجام می‌شود که این امر را از ابتدا تا کنون ابو علی نجفی معروف به ناصرالعمرانی بر عهده دارند و مرحله پنجم استعمال قرآنی است که در زمان حیات مرحوم آیت الله واعظ زاده، ایشان مسئولیتش را بر عهده داشتند و پس از درگذشت ایشان شاگردانشان این کار را انجام می دهند.
این پژوهشگر با بیان اینکه این اثر تا جلد 75  ادامه دارد، خاطر نشان کرد: چهل و هشتمین جلد از این اثر ارزشمند، با حرف «ض» پایان می‌پذیرد و جلدهای40، 50 و 51 نیز تا حرف «ط» را به خود اختصاص می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی