پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در حاشیه نشست هم‌‌اندیشی «چالش‌های شرکت دانش بنیان» مطرح شد؛
۱۴۰۲-۰۳-۲۰

واحد ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در گمرک مشهد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی از راه‌اندازی واحدی ویژه شرکت‌های دانش بنیان در گمرک مشهد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق این واحدها مشکلات خود را پیگیری کنند.

مجتبی بهنام تقدّسی در حاشیه نشست هم‌‌اندیشی «چالش‌های شرکت دانش بنیان» در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: یکی از رسالت‌هایی این شرکت بحث تریبون بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به حل مشکلات آن‌ها است.

او گفت: در همین راستا تاکنون جلسات متعددی با شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین مقامات استانی و مدیران سازمان‌ها و موسسات مختلف برگزار شده است تا از نزدیک مشکلات این شرکت‌ها شنیده و راهکارهایی برای حل مشکلات‌شان ارائه شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به طرح چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ترخیص کالا، ترانزیت گمرک و قواعد گمرکی در این نشست خاطرنشان کرد: در خصوص این موضوعات، پاسخ‌ها و راهکارهای خوبی از سوی مدیرکل گمرک مشهد ارائه شد.

او درباره دستاوردهای این نشست گفت: نشست امروز دو دستاورد به همراه داشت، علاوه‌بر موافقت برای راه‌اندازی یک واحد ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در گمرک مشهد، مقرر شد فضایی که در شرکت صنایع پیشرفته رضوی به‌عنوان اتاق خدمت به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده، ساعاتی را در اختیار کارشناسان اداره کل گمرکات خراسان رضوی به منظور ارائه موضوعات گمرکی استان قرار دهد.

بهنام ادامه داد: بدین ترتیب یکی از کارشناسان خبره و یا مدیران ارشد گمرک، یک روز در هفته در این شرکت حضور پیدا خواهد کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان فارغ از فضای پر ازدحام گمرک بتوانند چالش‌ها و مشکلات خود را حل و فصل کنند.

او ابراز امیدواری کرد: با ادامه برگزاری نشست‌هایی از این دست با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران استان، می‌توان به سهم خود به تحقق اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرد. 

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با بیان این‌که اگرچه امسال سال دانش‌بنیان نیست اما رسالت ما سنگین‌تر از سال گذشته است، گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، تمام موسسات تریبون مسائل دانش‌بنیانی بودند اما امسال مجموعه‌های دغدغه‌مند به معنای واقعی باید از تمام توان خود برای حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها استفاده کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی