پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۹

دارالشفای امام مهربانی ها در گیلان/ ویزیت بیماران به عشق علی بن موسی الرضا(ع)

خادمیاران رضوی گیلان با اجرای طرحی به نام نذر شفا چهارشنبه های هر هفته در مناطق محروم ویزیت رایگان انجام می دهند.

به گزارش آستان نیوز از گیلان خادمی بارگاه ملکوتی صحن و سرای علی بن موسی رضا(ع) آرزوی خیلی هاست، امامی که تنفس هوای حرمش شفا دهنده دردهای لاعلاج است، چند سالی است، خادمی شمس الشموس از راه دور فراهم شده و در هر کجای ایران باشی می توانی خادم الرضا شوی. بر اساس این طرح هر شخصی در هر سمت و شغلی که در حال فعالیت است می تواند  سالانه و یا ماهانه به نیت و نذر آقا علی بن موسی الرضا(ع) فعالیت کند.
گیلان نیز یکی از استان هایی است که خادمیاران و یاوران خدمت رضوی بسیاری دارد که در بخش های مختلف در حال فعالیت هستند و گام های موثری در راستای محرومیت زدایی جامعه به نیت امام مهربانی ها برداشته اند.
در این گزارش سراغ کانون خدمت رضوی سلامت گیلان رفته ایم‌ تا فعالیت های این کانون را جویا شویم.
بیش از ۸ هزار نفر در گیلان از خدمات پزشکی خدمت رضوی بهره مند شدند

جواد شفیعی ثابت دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان به اجرای طرح نذر شفا اشاره کرد و گفت: کاروان پزشکی رضوی در طی ۲۲ ماه گذشته بیش از ۷۶ برنامه ویزیت رایگان پزشکی و روانپزشکی و دارویی رایگان در سطح شهر رشت و دیگر روستاهای حومه برگزار کرده است.
دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان افزود: کاروان ویزیت رایگان رضوی در کانون خدمت رضوی جوادالائمه رشت با هدف خدمت امام رضایی توسط یاوران و خادمیاران رضوی تشکیل شد.
شفیعی ثابت افزود: ویزیت پزشک های متخصص، ویزیت پزشک های عمومی، توزیع داروی رایگان، سنجش علائم و فشارخون و قند خون، مشاوره روانشناسی، مشاوره حقوقی، مشاوره اشتغال و حمایت از بیماران نیازمندبه درمان با ارجاع به مراکز پزشکی، توزیع شیرخشک و پوشاک بچه،‌ پرداخت خرید دارو و امانت کپسول اکسیژن و ویلچر به بیماران نیازمند از دیگر خدمات کانون سلامت خدمت رضوی گیلان است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۸ هزارنفر از خدمات این کاروان بهره برده اند افزود : بیش از ۲۵۰ قوطی انواع شیرخشک و بیش از ۳۰۰ بسته انواع پوشک بچه و محصولات بهداشتی بین خانواده های نیازمند به صورت اورژانسی کمک رسانی شده است.
شفیعی اضافه کرد: تقریبا ارزش خدمات دارویی در این کاروان ها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش مکمل های دارویی توزیع شده بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده که این داروها و مکمل ها توسط خیرین امام رضایی به این کاروان اهدا شده است.

وی گفت: همچنین ده ها مورد خدمات کلینیکی و دندانپزشکی در این کاروان ها داشته ایم که با کمک خیرین امام رئوف هزینه های آن تامین و پرداخت شده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان افزود: این کاروان با کمک و همیاری سایر دستگاه ها نیز در اعیاد و جشن ها کاروان مشترک داشته که سازمان فرهنگی شهرداری رشت، سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش منطقه ۲ بیشترین یاری و هم افزایی را با این کاروان داشته اند.

شفیعی ثابت گفت: این کاروان تحت نظارت کانون های خدمت رضوی متعلق به آستان قدس رضوی در جهت کم کردن آلام بشری هر چهارشنبه در قالب برنامه چهارشنبه های امام رضایی و نذرشفا آماده ارائه خدمات در محلات مورد نیاز شهر رشت می باشد.

دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان افزود: هیات امنای مساجد، شوراهای روستایی، دهیاران و دهداران و پایگاه های بسیج می توانند با دعوت از کاروان پزشکی رضوی این خدمات را به مردم منطقه خود هدیه دهند.
توزیع آنلاین شیر خشک از خدمات کانون سلامت خدمت رضوی

سید جواد طاهر درباره خدمات خادمیاران پزشک با نام امام رضا(ع) که انجام شده است گفت: اما این فعالیت ها در گذشته به صورت یکپارچه و هدفمند نبود.

عضو فعال کانون سلامت خدمت رضوی گیلان ادامه داد: با در کنار هم قرار دادن توانمندی های پزشکان در یک تیم منسجم و به صورت هفتگی مناطق کم برخوردار شهر رشت را انتخاب کردیم و با برگزاری کاروان سلامت پزشکی به کمک نیازمندان رفتیم.

طاهر افزود: کاروان پزشکی رضوی تقریبا ۲ سال است که هر هفته در گوشه کنار شهر رشت با هماهنگی هیات امنای مساجد و پایگاه های بسیج یا دهیاران و شوراهای روستایی مکان نمایی می شود.

وی گفت: خدمات ما غالبا خدمات پزشک تخصصی، عمومی، دندانپزشکی، مامایی، روانپزشکی و مشاوره روانپزشکی است که در این مدت کمک های دارویی، انواع شیر خشک و پوشک بچه و محصولات بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.
عضو فعال کانون سلامت خدمت رضوی گیلان اضافه کرد: عمده داروهای مورد نیاز توسط خیرین به کاروان اهدا می شود، جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران نیز کمک هایی به داروخانه کاروان نموده اند که بیش از ۱۰ مورد کار مشترک با کمک سپاه پاسداران، مرکز بهداشت و هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی در ایام مختلف در محلات کم برخوردار انجام شده است.

طاهر گفت: ارجاع بیماران نیازمند به ادامه درمان، ارجاعات دندانپزشکی، معرفی به دکتر متخصص، ارجاع به درمانگاه های تخصصی، ویزیت رایگان در منازل، امداد شیرخشک به صورت آنلاین و فوری، پانسمان موردی بیماران دارای زخم های بستر در منازل و امانت کپسول اکسیژن و همچنین امانت انواع ویلچر، تاکر، واکر، عصا و... از اهم فعالیت کاروان سلامت در گیلان است.

عضو فعال کانون سلامت خدمت رضوی گیلان به حس و حالش در خدمت رضوی کاروان سلامت اشاره و اذعان کرد: حس و حال ما قابل توصیف نیست با جان و دل و وضو گرفته در کاروان حاضر می شویم. با صلوات خاصه و دست به سینه به سمت مشهد مقدس می ایستیم، خدمت با نام مبارک امام رضا(ع) شیرین و دلچسب است.‌
وی با بیان اینکه چهارشنبه های رضوی و نذر شفا از جمله طرح های خدمت رضوی گیلان است افزود: از همه پزشکان درخواست همکاری دارم تا هر هفته چهارشنبه ها ۲ ساعت ویزیت رایگان برای محرومین داشته باشند.
عضو فعال کانون سلامت خدمت رضوی گیلان اظهار کرد: مردم می توا نند داروهای غیر لازم منزل خود و یا خیرات خودشان را به صورت دارو یا تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران در اختیار کاروان ما قرار دهند و مطمئن باشند که به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.

گزارشگر: سمیه بشارتی- خادمیار رسانه ای آستان نیوز از گیلان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی