پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۸

افزایش ظرفیت میزبانی از زائران در رواق‌ها همزمان با فصل تابستان

همزمان با نزدیک شدن فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانه زائران، با هدف افزایش ظرفیت میزبانی از دلداگان امام رضا(ع)، تمام ظرفیت رواق‌های حرم مطهر رضوی صرفا به امر زیارت زائران و برگزاری مراسم و آیین‌ها اختصاص پیدا کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، در راستای ارائه خدمت، معدود رواق‌هایی که پیش از این در‌ ساعت محدودی از نیمه شب تا پیش از اذان صبح در برخی شب‌ها برای استراحت موقت زائران در نظر گرفته می‌شد نیز به فضای زیارتی زائران اضافه می‌شود. 
 

پاسخ به درخواست زائران برای استفاده زیارتی از تمامی رواق‌ها
اگرچه آستان قدس رضوی مسئولیت رسمی برای پیش‌بینی امکانات اسکان زائران را بر عهده نداشته اما طی سال‌های اخیر به سهم خود برای کاهش این مشکل تلاش کرده است. این آستان‌ به دفعات در ایام مناسبتی و پیک زیارت، همچون دهه آخر صفر، علاه بر زائر شهر و زائرسرای رضوی، به طور موقت برخی رواق‌های حرم مطهر و حتی محل نمایشگاه‌های دائمی خود در جوار حرم و فضای ورزشگاه امام رضا (ع) را برای استراحت زائران اختصاص در اختیار قرار داده و در برخی مقاطع اضطراری نیز با تجهیز مدارس و حسینیه‌های اطراف حرم، از اسکان زائران در این مکان‌ها نیز حمایت کرده است. در حال حاضر اما، با توجه به فرا رسیدن روزهای گرم سال و دشواری امکان حضور زائران در صحن های روباز طی ساعات مختلف شبانه‌روز و همچنین درخواست زائران برای استفاده از تمامی رواق‌های سرپوشیده دارای سیستم خنک کننده برای بهره‌مندی از فرصت زیارت متعالی بی‌دغدغه و حضور در آیین‌ها و مراسمات، آستان قدس رضوی  برای پاسخگویی به این درخواست، که اصلی‌ترین مسئولیت این نهاد مذهبی است، از بیستم خرداد ماه، همه ظرفیت‌های رواق‌ها را به امر زیارت اختصاص خواهد داد.
 

اسکان در زائرشهر، زائرسرا، کمپ طرق و حسینیه‌های اطراف حرم
همچنین با توجه به اهمیت کمک به تامین نیاز زائران فاقد اسکان شبانه، با تعامل آستان قدس رضوی، تشکل‌های مردمی و مدیریت شهری، علاوه بر زائر شهر و زائر سرای رضوی، کمپ طرق و پایانه مسافربری مشهد، تعدادی از حسینیه‌های مجاور حرم مطهر نیز برای اقامت کوتاه مدت و شبانه خانواده‌های فاقد محل اسکان اختصاص خواهد یافت و زائران گرامی می‌توانند برای اسکان ارزان قیمت به این مکان‌ها مراجعه کنند. 
 

شماره تماس محل‌های اسکان
همچنین سامانه ملی تلفنی 1460، زائر شهر رضوی با شماره 31209307، زائر سرای رضوی با شماره 31209135، کمپ غدیر با شماره 09157207248 و پایانه مسافربری مشهد با شماره تماس 0937285800، آماده ارائه راهنمایی‌های لازم جهت استفاده از اسکان ارزان قیمت خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی