پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۱

انجمن‌های علمی راهی به توانمندسازی دانش آموزان در مدارس امام رضا(ع)

انجمن‌های علمی زمینه‌ساز استعدادیابی، توانمندسازی و تسهیل‌گر رشد تحصیلی دانش آموزان است.     

به گزارش آستان نیوز، انجمن‌های علمی دانش آموزی در مدارس امام رضا(ع) به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارزشیابی، خلاقیت و نوآوری، نظریه‌پردازی و مستندسازی تجربیات علمی ـ تربیتی بومی در نظام تعلیم و تربیت که از جمله اهداف تعریف شده در متن سند تحول بنیاد آموزش و پرورش است، در حال فعالیت هستند. 
انجمن‌ها با هدایت و همراهی پژوهش‌سرای امام رضا(ع) زیرمجموعه‌ بنیاد فرهنگی رضوی فعالیت می‌کنند. طی سال تحصیلی اخیر، انجمن‌های علمی در متوسطه دوره اول پسرانه امام رضا(ع) واحد3 در قالب سه هسته علمی شامل کامپیوتر، نجوم و زیست‌شناسی با 14 عضو اصلی و 200 نفر دنبال کننده فعالیت کردند که حدود یک سوم دانش آموزان این مدرسه را تشکیل می‌دهند. 
اعضای هسته‌ها پس از ارزیابی استعداد و توانمندی دانش آموزان و نیز از میان افراد شرکت‌کننده در مسابقات علمی و مهارتی نظیر «کدکاپ» انتخاب می‌شود. فعالیت‌ها و کارگاه‎های علمی و پژوهشی تعریف شده در این هسته‌ها، به رشد علمی و تحصیلی دانش آموزان، کمک به توانمندسازی سایر دانش آموزان و نیز افزایش مشارکت‌جویی آنها در فعالیت‌های گروهی کمک شایان توجهی می‌کند. 
دانش آموزان در قالب جلسات هر انجمن ضمن آشنایی با اصطلاحات مقدماتی هر حوزه علمی، برای تحقیق و بررسی بیشتر روی موضوعات مطرح شده توانمند و راهنمایی می‌شوند. به علاوه، برای تکمیل اطلاعات اعضای هر هسته از کارگاه‎های تخصصی پژوهش‌سرای امام رضا(ع) نیز در طول سال بهره‌مند می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی