پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

کتاب «اخلاق خدمت در آستان‌های مقدس» منتشر شد
۱۴۰۲-۰۳-۲۱

ابعاد، برکات و الگوی اخلاق در آستان های مقدس چیست؟

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نخستین جلد از کتاب «اخلاق خدمت در آستان های مقدس» منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در سه سال اخیر چندین دوره آموزش اخلاق در جهت تحقق منویات تولیت آستان قدس رضوی اجرا شده است. با اجرای این دوره‌ها به تدریج نیاز به تولید محتوای علمی خاص و قابل ارائه برای خادمان و کارکنان آستان‌های مقدس بیش از پیش آشکار شد. گروهی از خادمان دارای دغدغه اخلاق، دور هم جمع شدند و پس از استخراج مسائل اخلاقی در خدمت، با همفکری و همکاری به طراحی و تدوین اثر پیش رو پرداختند.
دستاورد این مباحث در دو بخش ارائه شده است نخست شامل 5 درس مقدماتی به شناسایی اخلاق خدمت در آستان‌های مقدس، بیان برکات اخلاق خدمت و ترسیم الگوی اخلاق خدمت بر پایه رساله حقوق امام زین العابدین علی بن الحسین(ع) و... می‌پردازد و بخش دوم نیز در 11 درس به موضوع مسئولیت‌ها و فضایل اخلاقی در ذیل موضوعات عمده اختصاص دارد.
در حال حاضر8 درس از مجموعه 16 درس  با موضوعات چرا اخلاق خدمت در آستان مقدس؟ برکات اخلاق خدمت در آستان‌های مقدس، خدمت در آستان‌های مقدس، چیستی اخلاق خدمت، حس خوش مسئولیت پذیری، مرام امانت داری، بوی خوش احترام و خدمت عفیفانه به عنوان جلد نخست منتشر شده است و سایر درس ها در جلد دوم خواهد آمد.
این نوشتار محتوای علمی، آموزشی و اخلاق خدمت را در آستان‌های مقدس و در چارچوب متن درسی ارائه داده است و مدرسان می‌توانند این متن را پس از تبدیل به محتوای آموزشی با ابزارهای چند رسانه ای با کیفیت و تاثیر ماندگار ارائه کنند.
متن در ابتدا به شیوه تعاملی یاددهی یادگیری تدوین شده است و از طریق طرح پرسش‌ها و آزمون پاسخ ها مباحث با مشارکت‌خوانندگان پیش رفته است.
این کتاب در بخش پایانی خواننده را با آستان قدس رضوی آشنا کرده و ضمن معرفی پیشینه اداره امور آستان قدس رضوی، ساختار و راهبری آستان قدس پس از انقلاب اسلامی، آیین‌ها، بنیاد بهره‌وری وموقوفات، بنیاد کرامت رضوی، سازمان علمی و فرهنگی نیز تبیین شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی