پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۰۳-۲۱

کتاب «برگی زرین از عرفان اسلامی، شرح زیارت امین‌الله» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «برگی زرین از عرفان اسلامی، شرح زیارت امین‌الله » منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، زیارت امین‌الله از معتبرترین زیارت‌نامه‌هایی است که می‌توان آن را برای مقام هر یک از ائمه اطهار(ع) خواند. هدف از کتاب آن این است تا خواندن زیارت امین‌الله به عنوان زیارت‌نامه ای کوتاه و پرمغز به رسمی خوش تبدیل شود.
آیت‌الله دکتر محمد هادی عبدخدایی به شرح این زیارت پرداخته و از رهگذر آن، گوهرهایی درخشان از عرفان اسلامی را پیشکش اهل معرفت کرده است.
این کتاب در سه بخش زیارت، دعا و مناجات تهیه و تدوین شده است و زیارت امین‌الله از نظر سند، بهترین حجت الهی، جهاد ائمه معصومین(ع) در صحنه‌های گوناگون، عوامل ایجاد محبت، تقوا و ورع، یاد خدا در همه کارها، خاطره‌ای از امیرمومنان(ع) در بصره، شرط و موانع اجابت دعا، گونه‌های توسل، نتیجه توبه و... از دیگر مباحث این کتاب است.
در بخشی از این کتاب به زیارت و اهمیت آن اشاره شده و آمده است: زیارت قبور یکی از مستحبات موکد دین اسلام است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «به زیارت قبرها بروید زیرا آخرت را به یاد شما می‌آورد رسول گرامی اسلام(ص) خود نیز به زیارت قبور می‌رفتند و بر گذشتگان درود می‌فرستادند».
در بخش نخست این کتاب با عنوان زیارت نیز زیارت امین‌الله را از نظر سند بررسی کرده و آورده است: جابربن جعفی از امام باقر(ع) روایت می‌کند که آن حضرت فرمود: پدرم علی بن الحسین(ع) پس از شهادت پدرش سالها از مردم کناره می‌گرفت سیاه چادری بافته شده از مو برای زندگی خود در بیایانی بیرون مدینه زد و در آن سکنی گزید گاهی از همان جا به عراق برای زیارت پدر و جدش می‌رفت و کسی را با خبر نمی کرد در یکی از سفرها به زیارت امیرمومنان(ع) رفت، من نیز در خدمت او بودم چون به نجف که در نزدیکی کوفه است رسید در حالی که جانداری جز دو شتر همراه نبود. در جایی معین استقرار یافت شروع به گریستن کرد به گونه ای که اشک‌های دیدگاهش محاسن وی را مرطوب کرد. سپس شروع به خواندن این زیارت کرد که این زیارت با عبارت السلام علیک یا امیرالمومنین آغاز می‌شود.
مرحوم مجلسی درباره این زیارت می گوید: از صحیح‌ترین زیارت‌نامه‌ها از نظر سند و از فراگیرترین آنها از حیث مورد است و همچنین محدث قمی نیز می‌فرماید: این زیارت در نهایت اعتبار است.
شایان ذکر است: این کتاب در شمارگان 300 نسخه و در قطع رقعی تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان به مطالعه قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی