پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۲

بارگاه منور رضوی در سوگ ضامن آهو

مراسم شب شهادت امام رضا(ع) با حضور زائران و مجاوران عزادار در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با شب بیست و دوم ذیقعده که به روایتی مصادف با شب شهادت امام رضا(ع) است، ویژه برنامه‌ عزاداری و سوگواری از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای علی ملائکه؛ مداح و ذاکر آل‌الله آغاز شد و با دکلمه خوانی پرشور و احساسی محمدرضا حسین‌زاده در وصف امام مهربانی‌ها ادامه پیدا کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه روز بیست و سوم ماه ذیقعده روزی است که زیارت امام رضا(ع) در این روز بسیار سفارش شده و روز زیارتی این امام همام است، بیان کرد: یکی از زیاراتی که مومنین به وسیله آن امام رضا(ع) را زیارت می‌کنند، زیارت جامعه کبیره است. 
وی تصریح کرد: در این زیارت نامه که متن آن از امام هادی(ع) است با اینکه ما یک امام معصوم را زیارت می‌کنیم ولی همه ضمائر به صورت جمع است چرا که ائمه معصومین(ع) همه نور واحد هستند و زمانی که ما یکی از آن بزرگواران را زیارت می‌کنیم مانند این است که همه آنها را زیارت کرده ایم. 
سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در یکی از عبارات این زیارت نامه از اهل بیت(ع) به عنوان معدن رحمت الهی یاد شده‌ است. معدن جایی است که یک چیز گرانبها در آن مکان به وفور یافت می‌شود و محضر ائمه معصومین(ع) نیز محل نزول رحمت الهی است. 
وی عنوان کرد: اگر رحمت الهی صد قسم داشته باشد نود و نه درصد آن به محمد و آل محمد(ص) اختصاص دارد و رحمت واسعه الهی در مشاهد مشرفه جلوه‌گر است. بنابراین باید سعی کنیم که با تشرف به این مکان‌های مقدس خود را در معرض رحمت الهی قرار بدهیم. 
حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد افزود: خداوند دارای صفات رحمانیه و رحیمیه است و صفات رحمانیه او شامل همه بندگان اعم از مسلمان و غیر مسلمان می‌شود ولی صفات رحیمیه او تنها مختص بندگان مومن و پرهیزکار است. 
وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) از جمله امام رضا(ع) نیز دارای صفات رحمانیه و رحیمیه هستند به همین خاطر هر کسی اعم از مسلمان و غیر مسلمان مورد عنایت این امام رئوف قرار می‌گیرد ولی عنایت حضرت به شیعیان و مومنان بیشتر و خاص‌تر است. 
گفتنی است؛ در این مراسم سید روح‌الله موید به اجرای برنامه شعرخوانی آئینی پرداخت و نوحه خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع)؛ سید جعفر ماهرخسار، رضا قانع و کاظم غلامشاهی از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی