پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ،
۱۴۰۲-۰۳-۲۲

سمینار آموزشی «رفتار سازمانی و اخلاق حرفه‌ای» برگزار شد

با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی،سمینار آموزشی «رفتار سازمانی و اخلاق حرفه‌ای» برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، استاد گروه فلسفه دانشگاه تهران و مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان سخنران در این سمینار آموزشی که روز گذشته با حضور مسئولین بخش و شیفت ها، رابطان آموزش، تیم پرستاری مراقبت از منزل و سایر کارکنان درسالن آمفی تئاتر بیمارستان رضوی برگزار شد، با طرح این سوال که ما با فعالیت حرفه ای خود چه نسبتی داریم؟ گفت: ما در خدمت شغل و حرفه خود هستیم و باید به این اصل مهم توجه کنیم که به شغل خود آگاهی و رشد دهیم و دچارسنوات زدگی نشویم.
دکتر احد فرامرز قراملکی، در تعریف سنوات زدگی اظهار کرد: متاسفانه داستان شادی در پی افزایش سنوات، روزمرگی و افسردگی را در پی دارد، زیرا ما به جای بازیگری تماشاگر شده‌ایم و همچون ربات هر روز کار خود را انجام می‌دهیم و عمر ما در این تماشاگری می‌گذرد.
قراملکی ادامه داد: وقتی دچار سنوات زدگی هستیم پس از بازنشستگی احساس بی فایدگی و بی معنایی می کنیم و این احساس به تدریج ما را نابود می کند، در واقع بیش از 70 درصد بازنشستگان کشور درگیر ماجرای تلخ سنوات زدگی هستند.
وی با بیان اینکه سنوات زدگی افراد را از تحول و نشاط سازمانی دور می کند، تصریح کرد: در مقابل سنوات زدگی، کسب تجربه در انجام کار وجود دارد به این معنی که در ماجرای سنوات زدگی ارتباط شخص با شغلش تنها سنواتش است اما در مقابل این ماجرا برخی در ارتباط با شغل و حرفه خود به  دنبال کسب تجربه هستند.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: ما نباید 30 سال از عمر گرانبهای خود را به خاطر حقوق و دستمزد از دست بدهیم  بلکه به شغلمان عشق و علاقه داشته باشیم و از حرفه خود لذت ببریم.
وی به حاضران این جلسه توصیه کرد: از هر حادثه ای باید یک آگاهی به دست بیاوریم و این آگاهی به معنی هوشمندی نسبت به حوادث و آموختن از آنها است، ما در واقع باید با شغل و حرفه خود آگاهی را به تجربه و تجربه را به دانش تبدیل کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی