پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۱

تلاش برای ترویج کتابخوانی سرمایه گذاری بزرگ فرهنگی است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب‌ها راه‌گشایی برای همه جهان است، گفت: تلاش برای ترویج کتابخوانی سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی است.

به گزارش آستان‌نیوز از خراسان جنوبی، محمدمهدی ابراهیمی امروز  یکشنبه در نشست اختصاصی کتابخوانی با حضور خادمیاران رضوی استان، اظهار کرد: برگزارکنندگان جشنواره رضوی ترویج دهنده سیره علمی و عملی امام رضا (ع) هستند. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بزرگترین معجزه اسلام کتاب قرآن است افزود: کتاب‌ها راه‌گشایی برای همه جهان است، کتاب و کتابخانه سرمایه‌گذاری در بحث فرهنگی است و کانون‌های رضوی جنبه فرهنگی دارند. 

وی در ادامه زیرمجموعه کانون‌های رضوی را کانون‌های شعر و ادب، تبلیغ دین، تعلیم و تربیت، قرآنی، بانوان و غیره اعلام کرد و گفت: باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین معارف دین و اسلام تلاش شود. 

ابراهیمی، اطلاع‌رسانی در این زمینه را مهم خواند و بیان کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی آمادگی برای تبلیغ جشنواره رضوی در سطح مساجد استان فراهم است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور از 23 بهمن 1401 تا یکم تیرماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. 

محمود حاجی ضمن دعوت از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برای شرکت در این جشنواره افزود: استان خراسان جنوبی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در میان منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی به دست آورده است. 

وی اعلام کرد: امکان شرکت در این جشنواره در سه قالب فردی، خانوادگی و گروهی امکان پذیر است که در بخش گروهی هر صنفی، دستگاه‌های اجرایی یا تشکلی می‌توانند شرکت کنند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیتی که در تیراژ کتاب‌های منتخب جشنواره رضوی وجود دارد فایل pdf آن در سامانه سماک بارگذاری شده که شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند بعد از ثبت نام این فایل‌ها را دریافت کنند. 

در این جلسه تعدادی از خادمیاران رضوی به معرفی کتاب‌های منتخب دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند که تکتم برفی در معرفی کتاب «ماه در محاق» گفت: این کتاب در پی یافتن سبک زندگی اسلامی از مجرای متن کتاب و سنت است و به خوبی عهده دار سبک زندگی ائمه بوده است. 

همچنین محمد حسین فروتنی، در معرفی کتاب «آبی‌ها» افزود: این کتاب نوشته سعید تشکری رمانی تاریخی در رابطه با پزشکی مسیحی به نام زکریای رومی است که عاشق امام رضا(ع) می‌شود. 

کلثوم مهرورزان، در معرفی کتاب «غروب خورشید در سامرا» بیان کرد: این کتاب به ماجرای بهلول و امام حسن عسکری(ع) می پردازد که منتخب بخش نوجوان جشنواره است. 

همچنین محبوبه نوکندی با معرفی کتاب «من ضامن» گفت: این کتاب در بخش نوجوانان به قلم مصطفی خرامان سرانجام دختر تهرانی و پسر مشهدی را روایت می‌کند.

در ادامه جلسه شعرخوانی توسط حسامی پیشکسوت شعرهای آیینی انقلاب و نوزادی از شرکت‌کنندگان بخش شعر جشنواره کتابخوانی رضوی انجام شد.

همچنین در این جلسه به تمامی شرکت‌کنندگان قطعه کاشی از عکس حرم آقا امام رضا(ع) اهدا شد و در پایان جلسه از معرفی کنندگان کتاب‌های منتخب جشنواره رضوی، شاعران و استاد علی بهدانی خطاط تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی