پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با روز بیست و پنجم ذیقعده؛ 
۱۴۰۲-۰۳-۲۴

مراسم روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با روز بیست و پنجم ذیقعده مراسم روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، عاشقان و دلدادگان کوی محبت علی بن موسی الرضا(ع) از هر فرصتی برای تشرف به بارگاه نورانی این امام رئوف استفاده می کنند و با حضور در حریم پاک رضوی دل و جان را در این حریم نورانی به نور ایمان جلا می دهند‌. 
این بار فرا رسیدن روز دحوالارض که یکی از اعمال آن زیارت امام رضا(ع) است، بهانه حضور این دلدادگان در حرم پاک رضوی شده است. 
همزمان با این روز پرفضیلت سیل جمعیت از خیابان های منتهی به بارگاه نورانی رضوی به سمت اقیانوس آرام حرم در حرکت بودند و با حضور در این مکان نورانی اعمال روز دحوالارض و در راس این اعمال زیارت امام رضا(ع) را به جا آوردند. در همین راستا ويژه برنامه روز دحوالارض در حرم مطهر رضوی با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد. 
 

ضرورت رعایت آداب زیارت در حرم

در بخش اول اين برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی به بیان معارف دینی و معارف رضوی پرداخت و گفت: زائر قبر علی بن موسی الرضا(ع) در هنگام تشرف به محضر امام باید ادب حضور را رعایت کند. 
وی اظهار کرد: یکی از آداب حضور در محضر امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) رعایت طهارت ظاهری و انجام غسل زیارت است که ثواب زیارت را چندین برابر می کند. 
پس از سخنرانی و بیان معارف دینی زائران و مجاوران حرم رضوی در صف های به هم پیوسته و با شکوه نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند. 
قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع)؛ امیرکردی از دیگر برنامه های روز دحوالارض و روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی