پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛
۱۴۰۲-۰۳-۲۶

افتتاح ۱۲۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار در کشت‌ و صنعت اسفراین 

با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، طرح آبیاری نوین به وسعت ۱۲۰ هکتار در اراضی کشت و صنعت اسفراین زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی به بهره‌برداری رسید.

مدیر کشت و صنعت اسفراین در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این طرح علاوه‌بر اجرای عملیات لوله‌گذاری و انتقال آب به طول ۹۹۷۲ متر، ۲ واحد ایستگاه پمپاژ هم احداث شده است.
مرتضی خاست با اشاره به اجرای سامانه آبیاری تحت فشار نوار تیپ در این طرح گفت: تمام 120 هکتار مذکور به کشت محصولات زراعی اختصاص پیدا می‌کند.
او کل هزینه صورت گرفته برای اجرای 120 هکتار طرح آبیاری تحت فشار را بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ از محل کمک‌های فنی و اعتباری طرح‌های آبیاری نوین تامین شده است. 

 

افزایش بهره‌وری تولید در بخش‌های کشاورزی و دامداری کشت و صنعت اسفراین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از افتخارات این استان، عملکرد بسیار خوب بخش‌های کشاورزی و دامداری آستان قدس رضوی است که یکی از مراکز الگویی نه تنها در کشت محصولات، بلکه در حوزه پرورش دام سبک شناخته می‌شود.

مهندس محمد محمدزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کشت و صنعت اسفراین در حوزه دام سبک به ویژه اصلاح نژاد گفت: در شرایط عادی در گله پرورش دهنده‌های خرد، از هر ۱۰۰ راس میش مولد ۷۰ راس استحصال می‌شود، در حالی‌که در این مجموعه به ازای هر راس دام داشتی 5/1(یک ممیز پنج دهم) تا 6/1(یک ممیز شش دهم) بره به دنیا می‌آید که رکورد بسیار بالایی است.

او با اشاره به افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی در کشت و صنعت اسفراین خاطرنشان کرد: با وجود شرایط خشکی و بالا بودن EC (شوری) آب در این منطقه، اما میانگین تولید گندم در هر هکتار از این کشت و صنعت 5/7 (هفت ممیز پنج دهم) تن و برای محصول جو 5/8 (هفت ممیز پنج دهم) تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان شمالی افزود: با توجه به بالاتر بودن این ارقام از میانگین استان خراسان شمالی و حتی کشور، مزارع و دامداری‌های کشت و صنعت اسفراین می‌تواند به عنوان مراکز الگویی معرفی شود تا سایر کشاورزان و پرورش دهندگان دام سبک و سنگین در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند و از این طریق میانگین عملکرد خود را افزایش دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی