پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:
۱۴۰۲-۰۳-۲۶

فعالیت‌های آستان قدس در حوزه به‌زراعی، به‌نژادی و اجرای طرح‌های آبیاری نوین قابل تقدیر است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در آئین افتتاح طرح 120 هکتاری آبیاری تحت فشارِ کشت و صنعت اسفراین گفت: با توجه به راندمان تولید محصولات در بخش کشاورزی آستان قدس رضوی، فعالیت این نهاد در حوزه به‌زراعی، به‌نژادی و همچنین عملیات آبی و خاکی در این کشت و صنعت قابل تقدیر است.

دکتر صفدر نیازی شهرکی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به فعالیت بخش کشاورزی آستان قدس در راستای افزایش بهره‌وری آب اظهار کرد: اجرای طرح ۱۲۰ هکتای آبیاری تحت فشار تیپ اقدامی ارزشمند است و از همه مالکان انتظار می‌رود بهره‌وری در تولید را ارتقاء دهند.
او ادامه داد: متوسط عملکرد گندم و جو در کشت و صنعت اسفراین، اعداد قابل قبولی برای این منطقه محسوب می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی نیز به همراه مراکز علمی همچون نظام مهندسی و مرکز تحقیقات در کنار این مجموعه است تا بتوانیم به ارتقاء بهره‌وری بیشتر کمک کنیم.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: طی بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف آستان قدس طی سال‌های گذشته داشتم، شاهد اقدامات بسیار خوبی در بخش کشاورزی و دامداری بوده‌ام.
او درباره برنامه‌های این وزارتخانه درخصوص مهار تورم و حمایت از کشاورزان خاطرنشان کرد: حوزه آب و خاک وظایفی بر عهده دارد که اصلی‌ترین آن ارتقاء آبیاری است، از همین رو وقتی موضوع بهره‌وری در تولید مطرح می‌شود اساسی‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی، ارتقاء بهره‌وری است. 
نیازی شهرکی ادامه داد: بهره‌وری مولفه‌های متعددی همچون بذر، به‌زراعی، به‌نژادی، مکانیزاسیون، تغذیه و حوزه آب و خاک دارد که افرایش راندمان آبیاری یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن به‌شمار می‌رود.
او با اشاره به کاهش قابل توجه بارندگی و تغییرات اقلیم در کشور گفت: به همین دلیل باید از منابع آبی در اختیار به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
نیازی شهرکی ادامه داد: در این راستا پروژه‌هایی در سراسر کشور برای ارتقاء راندمان آبیاری انجام می‌شود که می‌توان به مواردی همچون استفاده از آبیاری‌های تحت فشار و زیرسطحی، لاینینگ کردن کانال‌ها، مرمت قنوات و همچنین تسطیح و نوسازی اراضی اشاره کرد.
او افزود: سال گذشته برای پروژه‌های مذکور ۹۴ میلیارد تومان به استان خراسان شمالی اعتبار ملی تخصیص داده شد که این رقم امسال بیشتر هم خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی