پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۷

ارائه آخرین دستاوردهای موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در نمایشگاه «آبادیران»

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی از ارائه آخرین دستاوردهای این موسسه در نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) خبر داد و گفت: در این رویداد علاوه‌بر مذاکرات برای هم‌افزایی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی، با مدیران مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی برای ایجاد همکاری‌های مشترک دیدار و گفت‌وگو شد.

محمد هاشم‌زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این نمایشگاه که با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در گروه‌های کشاورزی، مهندسی، فنی و پزشکی در تهران برگزار شد، موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی با دعوت رسمی معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری به دلیل دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی مطلوب، شرکت کرد.

او با اشاره به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این موسسه در نمایشگاه آبادیران خاطرنشان کرد: فناوری پوشش بذر یکی از دستاوردهای جدید موسسه است که می‌تواند راهگشای کشت و زراعت در مناطق مختلف کشور باشد.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی ادامه داد: همچنین چندین محصول جدید شامل گندم خراسان، چاودار، تریتیکاله، گلرنگ بی خار، کاملینا و نخود علوفه‌ای برای بهبود الگوی کشت ملی از سوی این موسسه به شرکت‌کنندگان معرفی شد.

او از انجام توافقات اولیه با نهادهای مختلف برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این موسسه به ویژه در حوزه فناوری پوشش بذر خبر داد و گفت: علاوه‌براین، با توجه به تولید سالانه حدود 600 هزار اصله نهال دارای گواهینامه و لیبل در این مجموعه، عملکرد و توانایی موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در تامین و تولید انواع نهال در این نمایشگاه ارائه شد.

هاشم‌زاده، حضور در جلسه شرکت‌های دانش‌بنیان با معاون علمی رئیس جمهور را یکی از برنامه‌های این موسسه در مدت حضور در نمایشگاه آبادیران عنوان کرد و افزود: شرکت در نمایشگاه‌هایی از این دست نقش مهمی در افزایش تبادل نظر، بیان توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز توسعه هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک دارد.

گفتنی است نمایشگاه آبادیران با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و همچنین تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها از 23 تا 25 خرداد ماه جاری در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی