پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۷

کسب جایزه ویژه مسابقات بین المللی «سرن» توسط دختران دبیرستان امام رضا(ع)

تیم دانش آموزی «رویاپردازان» بنیاد فرهنگی رضوی با حضور دانش آموزان دبیرستان دوره دوم امام رضا(ع) واحد1 توانست جایزه ویژه مسابقات بین‌المللی سرن اروپا را به دست آورد.

به گزارش آستان نیوز، سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای(سرن) بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره جهان است که در سال 1954 میلادی در بخش شمال شرقی شهر ژنو در کشور سوئیس و در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد. مسابقه BL4S همه‌ساله از طرف سرن برگزار می‌شود و مرکز سرن از دانش آموزان علاقه‌مند به فیزیک هسته‌ای دعوت می‌کند تا در این مسابقه شرکت کنند. 

در دهمین دوره این مسابقه، 379 تیم از سراسر جهان حضور داشتند که پروپوزال ۲۷ تیم برگزیده شد و از میان آن ها سه تیم برتر به دو آزمایشگاه CERN و DESY دعوت خواهند شد. طرح‌ پیشنهادی تیم دانش آموزی دبیرستان امام رضا(ع) با راهنمایی‌ها و برگزاری دوره‌ 6 ماهه پژوهش‌سرای امام رضا(ع) آماده حضور در این مسابقات شد. 

از میان شرکت‌کنندگان، نماینده مدارس امام رضا(ع) در جمع ۱۰ تیم برنده جا گرفت و جایزه ویژه تلسکوپ و تی‌شرت مسابقات را دریافت کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی