پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۷

تدوین طرح جامع سه‌سالانه کنکور دبیرستان دخترانه امام رضا(ع)

هر یک از واحدهای متوسطه دوره دوم امام رضا(ع) با توجه به رویکردهای آموزشی خود، بسته‌ای از طرح و برنامه‌ها را جهت شرکت دانش آموزان‌شان در آزمون سراسری تدوین و به مرحله اجرا می‌گذارند.

به گزارش آستان نیوز، از این بین، دبیرستان دوره دوم امام رضا(ع) واحد7 برنامه سه سالانه کنکور را برای دانش آموزان خود به اجرا می‌گذارد. 
زهرا یاراحمدی مدیر متوسطه دخترانه امام رضا(ع) واحد7 با تشریح جزئیات این برنامه بیان کرد: پس از تشکیل دپارتمان‌های آموزشی و هماهنگی برنامه‌ها با همکاران هر پایه و یکسان‌سازی طرح درس‌ها در گروه‌های آموزشی، سال تحصیلی برای دانش آموزان متوسطه دوم این واحد از 15 تیرماه آغاز می‌شود. ابتدای تیرماه، به یادآوری و جمع‌بندی برجسته‌ترین مباحث سال گذشته اختصاص پیدا می‌کند و سپس به سرفصل‌های درسی سال تحصیلی جدید ورود پیدا می‌کنند.  
وی افزود: در نیمه نخست تیرماه، گروه‌های آموزشی هر پایه، کتاب‌های کمک آموزشی و کتاب کار مشخص می‌شود و جزواتی از جمله جزوه نکات تست‌زنی، جزوه تحلیل و جمع بندی امتحان نهایی که مقرر است در دسترس دانش آموزان قرار بگیرد، به اشتراک گذاشته می‌شود.
یاراحمدی با اشاره به یکی از ابتکارات در نظر گرفته شده در بسته آموزشی کنکور، گفت: پس از برگزاری جلسات آسیب‌شناسی طرح مطالعاتی کنکور، استفاده از درس‌نامه ممنوع شد. چون استفاده دانش آموزان از چنین بسته آماده‌ای، امکان تکرار و تمرین مباحث آموزشی را از فرد می‌گرفت. جزوه‌نویسی، زمینه مواجهه دانش آموز با سرفصل‌های تدریس شده، حل تمرین، رفع اشکال و عمق بخشی یادگیری را مهیا می‌کند. 
وی با بیان نقطه قوت دیگری از این طرح ادامه داد: با توجه به اهمیت امتحان نهایی و کاستن از بار روانی روز آزمون، نمونه‌ای از برگه‌های امتحانی از آموزش و پرورش تهیه شد تا دانش آموزان آزمون‌های مستمر خود را در شرایط امتحان نهایی برگزار کنند و با رفع ترس و اضطراب کاذب، ممتحن همه تمرکز خود را بر سوالات و نحوه پاسخگویی به آنها بگذارد. 
مدیر واحد 7 امام رضا(ع) افزود: گنجاندن مشاوره‌های آموزشی با حضور متخصصان مطرح کنکور و نیز مشاوران روانشناس از دیگر بخش‌های این بسته آموزشی است. کارشناسان هفته‌ای یک بار با حضور در آموزشگاه برنامه‌ریزی فردبه‌فرد به دانش آموزان ارائه می‌دهند و ضمن پاسخگویی به یک سوال مطابق برنامه هفتگی، نقاط قوت و ضعف آن ها ارزیابی و مرتفع می‌شود. 
به علاوه 10 کارگاه مهارتی از جمله مهارت‌های تست‌زنی، محاسبات ریاضی در شیمی، اضطراب و انگیزش، استراتژی مطالعه دروس اختصاصی، حافظه، نقشه ذهن و... در کنار کلاس‌های جمع‌بندی امتحان نهایی و همایش‌های جمع‌بندی کنکور برای تکمیل این بسته تدارک دیده شده تا درصد موفقیت دانش آموزان ما در آزمون سراسری افزایش یابد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی