پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۵

تجلیل از خانواده های معظم شهدا در کنار مزار شهیدان گمنام

قدردانی از خانواده شهید سید جعفر موسوی در کنار مزار شهیدان گمنام مدفون در بوستان نورالزهرا سلام الله علیها انجام شد.

به گزارش آستان نیوز از تهران تجلیل از خانواده های معظم شهدا در جوار شهیدان گمنام، طرح جدید کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت منطقه ۱۰، همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی با همراهی خادمیاران در جوار مزار شهید گمنام مدفون در بوستان نورالزهرا سلام الله علیها با حضور والدین و خانواده شهید والامقام سید جعفر موسوی و جمعی از اهالی محل و رهگذران، اجرا شد که یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند و از پدر و مادر شهید موسوی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم، میثم جعفری مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه ۱۰، در معیت پرچم متبرک رضوی، درباره از خودگذشتگی شهدا و خانواده هایشان سخنانی بیان کرد و یکی از خادمیاران ذاکر اهل بیت به مداحی و مدیحه سرایی پرداخت.

در پایان این مراسم هدایای متبرکی به خانواده بزرگوار شهید اهدا شد.
شهید سید جعفر موسوی که از اولین روزهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شرکت داشت ۹ بار مجروح شده بود و بعد از کمی بهبودی، دوباره به جبهه بازمی گشت. او دفعه آخر در پنجم مرداد ۱۳۶۷ به آرزوی دیرین خود رسید و در عملیات مرصاد در مقابله با حمله منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید موسوی معلم بود و همزمان در دو دانشگاه علم و جهاد مشارکت داشته و علاوه بر پرورش محصلین مکتبی، رزمنده ای دلاور در میادین نبرد بود.
وی الگوی معرفت و خلاقیت بود. رفقا دست نوشته‌های او را در مسجد امام‌ رضا(ع) به یادگار نگه داشته‌اند. هر زمان هم که دلتنگ او می‌شوند سری به مسجد می‌زنند. سید جعفر در روزهای آرام ایران پای تخته‌سیاه، درس معرفت می‌داد و به محض مطلع‌ شدن از عملیات، راهی جبهه می‌شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی