پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۸

حرم مطهر رضوی سیاهپوش عزای ابن الرضا(ع)

در آستانه 30 ذی‌القعده؛ سالروز شهادت ابن الرضا حضرت جوادالائمه(ع)، حرم مطهر رضوی در عزای این امام همام سیاهپوش شد.

به گزارش آستان نیوز، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت نهمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام محمد تقی(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ شهادت دردانه حضرت رضا(ع) رخت عزا بر تن کرده و پرچم سیاه بر بلندای گنبد حرم مطهر قابل رؤیت است. 

در این راستا، دو کتیبه بزرگ مناسبتی نیز بر بالای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی به اهتزاز درآمده که به عبارت‌های «یا جواد الائمه ادرکنی» و «یا جواد ابن الرضا» مزین است.

همچنین برخی از ارتفاعات حرم مطهر از جمله دور نقاره‌خانه، گلدسته صحن انقلاب، ساعت صحن آزادی و سقاخانه‌های صحن انقلاب و جمهوری با کتیبه و پارچه مشکی، سیاهپوش شده است. پرچم‌های مشکی نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) به چشم می‌خورد.  

نصب پارچه و کتیبه‌های دیواری مشکی در گوشه و کنار این سرای ملکوتی به ویژه در صحن‌هایی همچون انقلاب، جمهوری، آزادی، گوهرشاد و قدس نیز حال و هوای حزن و سوگواری ایام شهادت امام جواد(ع) را در دل زائران و مجاورانی که برای حضور در مراسم و برنامه‌های این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود، دوچندان کرده است.

  

آمادگی کامل بخش‌های خدمت‌رسان

به مناسبت ایام شهادت جوادالائمه(ع) پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی از خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام در حوزه‌های مختلف؛ از تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز تا فرش‌آرایی، خدمات تنظیف، بخش صندلی‌های چرخدار و زائربرهای برقی و... نیز شده است تا آنان در آرامش‌خاطر برای عرض تسلیت به ساحت ملکوتی امام رئوف(ع) به این حریم قدسی مشرف شوند.

همچنین چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان آماده پذیرایی از زائران و مجاوران در این ایام عزاداری هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی