پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۰۳-۲۸

مدرسه تابستانه «فن خطابه» راه‌اندازی شد

به همت گروه کلام و اندیشه اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مدرسه تابستانه «فن خطابه» از فنون منطق نه‌گانه کتاب شفای ابن سینا راه‌اندازی شد.

پژوهشگر گروه کلام و اندیشه اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ضمن اعلام این خبر  گفت: مدرسه تابستانه فن خطابه با حضور و تدریس استاد محمدحسین حشمت پور از با سابقه‌ترین مدرسان حکمت و فلسفه در ایران معاصر تدارک دیده شده است.
حسین لطیفی ادامه داد: شیوه تدریس استاد حشمت‌پور عمدتا تمرکز بر متون ارزشمند و در عین حال مهجوری است که کمتر به آنها پرداخته می‌شود. مجموعه دروس ایشان در حوزه‌های دانشی مختلف برای اساتید، دانشجویان و طلاب بسیار راهگشاست و سبکی که او در تدریس بدیع است به گونه ای که به متن کتابی که تدریس می‌کند بسیار اهمیت می‌دهد تا مراد نویسنده را با تمرکز و تفکر در کلماتش استنباط کند.
این پژوهشگر افزود: سال گذشته فن ششم از فنون نه‌گانه کتاب شفای ابن سینا با عنوان فن «جدل» در قالب مدرسه تابستانه با حضور استاد حشمت‌پور، طی 97 جلسه با مشارکت جمعی از دانش آموختگان و اساتید منطق حوزه علمیه مشهد مقدس تدریس شد که این دروس پیاده‌سازی شده است و در قالب کتابی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی همچنین ادامه داد: مدرسه تابستانی که امسال در خدمت این استاد هستیم یکی از فنون منطق شفای ابن سینا به نام فن «خطابه» است که از فنون هشتم منطق شفای ابن سینا بشمار می‌رود.
لطیفی با بیان اینکه پس از اتمام این درس همانند درس جدل پیاده‌سازی صورت می‌گیرد و پس از ویرایش منتشر خواهد شد، گفت: در تعریف فن خطابه به اجمال می‌توان گفت یکی از صنایع خمس همچون  برهان، شعر و... است که به واسطه آن با سخن گفتن می‌توان مخاطب را اکرد و مردم را نسبت به چیزی که انتظار تصدیق آن می‌رود قانع ساخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی