پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو کارگروه مدرسه تابستانه دارالعلم مطرح کرد:
۱۴۰۲-۰۳-۲۹

مدرسه تابستانه «دارالعلم» به دنبال رونق بخشی به حضور علمی طلاب در حرم مطهر رضوی است

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو کارگروه مدرسه تابستانی دارالعلم، هدف از راه‌اندازی نخستین مدرسه علمی تابستانه با عنوان «دارالعلم» را بهره‌مندی اساتید و طلاب حوزه علمیه سراسر کشور از فضای صحن و سرای بارگاه امام رضا(ع) در ایام فراغت فصل تابستان ذکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن جهانگیری در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به ایده و اهداف راه‌اندازی مدرسه تابستانه دارالعلم اشاره و تصریح کرد: طرح اعتکاف علمی یا دارالعلم به منظور کسب علم و دانش طلاب سراسر کشور با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در فضای معنوی و روحانی حرم مطهر رضوی و در ایام فراغت فصل تابستان مطرح شد.
 وی ابراز کرد: این فضا در مدارس میرزا جعفر، خیرات‌خان و سایر مدارس وابسته به حرم مطهر رضوی مهیا شده و با هماهنگی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آماده میزبانی از طلاب و اساتید حوزه علمیه است. 
حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری همچنین با اشاره به تاریخچه حضور اساتید و علمای حوزه قم و سایر حوزه های علمیه در مدارس علمیه مشهد،   حضور پررنگ طلاب در حرم مطهر را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدرسه تابستانه ذکر کرد و افزود: در فصل تابستان که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شهر و دیار خود باز می‌گردند فرصت مناسبی است که طلاب سراسر کشور از حضور علما در این فضای علمی استفاده و کسب فیض کنند.
عضو کارگروه مدرسه تابستانه دارالعلم خاطر نشان کرد: مدرسه تابستانه «دارالعلم» در قالب 3 مدرسه علمی فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر  و با حضور 300  طلبه و اساتید برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور از 14 مرداد تا 26 مرداد ماه سال جاری به مدت دو هفته کار خود را آغاز می‌کند.
وی برگزاری گعده‌های علمی و ارائه دروس عمومی را از دیگر برنامه‌های جانبی این مدرسه ذکر کرد و ادامه داد: اساتید و مدرسان مدرسه تابستانه «دارالعلم» از اساتید برجسته قم و مشهد در حوزه فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر هستند که برای تدریس در این اعتکاف علمی دعوت شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی