پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۹

به‌نشر برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حضرت ابن الرضا(ع) چه پیشنهادهایی دارد

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) هم‌زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع)، 6 ‌عنوان کتاب را با محوریت سیره زندگی این امام همام به مخاطبان پیشنهاد و معرفی می‌کند.

به گزارش آستان‌نیوز، به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به عنوان یک ناشر مذهبی کشور در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه‌ معصومین(ع) و تأمین نیازهای فکری اقشار مختلف جامعه در حوزه ادبیات مذهبی، آثار شاخصی را با موضوع سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) روانه بازار کتاب کرده است.
این انتشارات به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع) به معرفی کتاب‌های منتشر شده با محوریت سیره این امام همام در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان می‌پردازد. بسته حاضر بر آن بوده تا با معرفی بهترین کتب، زندگانی و سیره رفتاری ابن الرضا(ع) را به مخاطب بشناساند و دریچه جدیدی را برای شناخت بیش از پیش آن حضرت بر مخاطبان بگشاید.

مرا با خودت ببرمظفر سالاری
«مرا با خودت ببر» به نویسندگی حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده برتر حوزه ادبیات دینی، رمانی جذاب و خواندنی است که داستان عاشقانه‌ای را در روزگار امام جواد (ع) در بغداد سال ۲۱۸ روایت می‌کند. با پرداختن به معجزات و عنایات ویژه  امام جواد (ع) مخاطب را به قصر مأمون، هفتمین خلیفه عباسی می‌برد و از توطئه شومی که برای حضرت جواد(ع) در نظر گرفته، خبردار می‌کند و تلاش‌های جناب ابن‌سکیت، یار با وفای امام جواد و امام هادی (ع) برای تربیت و آموزش معارف دینی یاران حقیقی بیان می کند و به فراخور داستان، کرامات مختلفی از امام جواد الائمه(ع) را بازگو می‌کند که توسط دوستان و یاران امام روایت می‌شود.
 این رمان در ۲۴۸ صفحه، قطع رقعی  تاکنون 44 نوبت چاپ را پشت سر گذرانده و با شمارگان 45 هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است.

رمان نوجوان «من و آقای همسایه»
کتاب «من و آقای همسایه» روایتگر داستان زندگی دختری نوجوان به نام افسانه است مشکلات، گرفتاری‌ها و رابطه قلبی او با امام جواد(ع) سیر داستان را پیش می‌برد. علیرضا متولی در این رمان به مسئله توسل و برکت با نگاهی نو براساس روایتی از امام جواد(ع) می پردازد. این اثر که یکسال از انتشار آن در به‌نشر می‌گذرد توانسته برگزیده برترین طراحی گرافیک جلد کتاب در پنجمین دوسالانه نشان شیرازه و برگزیده بیستمین جشنواره قلم زرین را کسب کند  و در دو نوبت تجدید چاپ شود. 

چهل حدیث درباره حضرت جواد الائمه(ع) 
کتاب‌های  «سیره تقوی» و «حکمت‌های تقوی» نوشته جواد محدثی از نویسندگان پرکار و خوش قلم حوزه ادبیات مذهبی است که نگاهی گذرا به سیره و سبک زندگی امام جوادالائمه(ع) دارد. در هر این آثار چهل حدیث در مورد امام نهم از زبان و روایات ائمه اطهار(ع) بیان شده است. بررسی موضوعات اعتقادی، اخلاقی و... و ترجمه روان و توضیح مختصر هرحدیث، ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب است.

کتاب «چهارده اختر تابناک» پیرامون زندگی چهارده معصوم(ع) توسط احمد احمدی بیرجندی نگارش یافته که جلد یازدهم این مجموعه به زندگانی امام جواد(ع) اختصاص دارد. این اثر در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است. اثری که نویسنده سعی کرده با نثری روان، استفاده از منابع معتبر، استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و نیز به کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب به بررسی مهم‌ترین وقایع زندگی امام جوادالائمه‌(ع) بپردازد.

سوغاتی 
کتاب «سوغاتی» از مجموعه کتاب «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» نوشته مسلم ناصری با تصویرگری استاد محمدحسین صلواتیان نیز به بیان داستان‌های از زندگانی امام جواد (ع) می‌پردازد. این اثر با بهره‌گیری از تصاویر مرتبط با داستان‌ها و قصه‌ها برای گروه سنی «ب» تدوین شده و داستان‌های جذابی را به زبان کودکانه بازگو می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی