پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۹

ساخت نرم افزار اختصاصی از فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه رضوی

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در دیدار با رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از امکان ساخت نرم افزاری اختصاصی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر محمد حسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور و هیئت همراه ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس این نهاد علمی فرهنگی دیدار و پیرامون امکانات و ظرفیت نرم افزارهای نور گفت و گو کرد.
در این دیدار رییس دانشگاه رضوی بر اهمیت فراهم بودن زمینه های پژوهش نظیر منابع مستند تاکید کرد که در این رابطه نرم افزارهای نور فضای خوبی برای محققان فراهم کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روشن ضمیر، معاون پژوهشی دانشگاه رضوی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مقدار دسترسی به نرم افزارهای نور در دانشگاه برای اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان بیان داشت: تسلط و اشراف به نرم افزارهای نور سبب افزایش فعالیت های پژوهشی می شود.
وی در ادامه به ضرورت آموزش به روز کارشناسان مرتبط با این نرم افزارها در دانشگاه جهت ارائه آموزش های جدید از ظرفیت های کمی و کیفی آن در کارگاه های مقطع ارشد و دکتری اشاره کرد.
رییس مرکز علوم اسلامی نور در این جلسه از امکان ارائه خروجی های علمی دانشگاه در کتابخانه دیجیتال نرم افزار نور خبر داد و نیز ارائه پایان نامه ها در بخش مخصوص آن سخن گفت.
وی به امکان ساخت یک نرم افزار اختصاصی برای دانشگاه که کلیه خروجی ها و فعالیت های علمی و پژوهشی را در بر دارد، اشاره کرد که قابلیت ارائه سازمانی و یا معرفی آثار داشته و سبب آشنایی همگان با دانشگاه رضوی می شود.
حجت الاسلام دکتر بهرامی وجود دو واحد درسی آشنایی با پایگاه ها و نرم افزار های پژوهشی را فرصت خوبی برای همکاری بین مرکز نور و دانشگاه رضوی دانشت که در این زمینه آموزش های به روز و قابلیت ها و ظرفیت های نرم افزارهای نور تبیین شود.
وی در ادامه به تفاوت کتابخانه دیجیتال با نرم افزارهای کتابخوان در دسترسی بیشتر به منابع و امکان جستجو های حرفه ای اشاره کرد.
رییس مرکز نور از وجود بیش از یکصد عنوان نرم‌افزار به ارزش حدود ۳ میلیون تومان و ارائه به دانشجویان و اساتید به  قیمت ۴۰۰ هزار تومان خبر داد.
وی در این باره به نرم افزار ابر نور که حدود ۲۰۰ نرم افزار آنلاین و بر خط داشته و بروزرسانی و افزایش نرم افزار جدید هم از قابلیت های این سامانه جامع است اشاره کرد.


اثر مشترک دانشگاه رضوی و حوزه علمیه خراسان منتشر شد
اثر علمی مشترک دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه علمیه خراسان با نام درسنامه نقد شبهات قرآنی به قلم حجت الاسلام دکتر ایروانی منتشر شد.
به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد ایروانی، استاد تمام دانشگاه رضوی پیرامون تالیف اولین درسنامه مشترک حوزه و دانشگاه با عنوان «نقد شبهات قرآنی» بیان داشت: شبهات قرآنی همواره در طول تاریخ وجود داشته وعالمان دینی به آنها پاسخ داده اند اما در این زمان با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این شبهات بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ده سال در زمینه شبهات جدید، پژوهش داشته و ارائه پاسخ های عالمانه به شبهات را از آن زمان آغاز کرده، از تدریس این مباحث در کلاس های مقاطع سه گانه کارشناسی، ارشد و دکتری و نیز سطح سه حوزه خبر داد.
استاد تمام دانشگاه رضوی بیان داشت: در همین راستا، پنج جلد کتاب تحت عنوان«شبهه پژوهی قرآنی» که هر جلد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ صفحه است، در دستور کار قرار گرفت که به انواع و اقسام شبهات قرآنی پرداخته و تاکنون ۲ جلد آن به چاپ رسیده است.
وی افزود: در ضمن کار و با توجه به گنجانده شدن درس«نقد شبهات قرآنی» در برنامه درسی رشته علوم قرآنی، بر آن شدیم تا درسنامه ای در این باره تدوین کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی بیان گفت: هدف از این کار پاسخ به مهمترین و پرتکرار ترین شبهات قرآنی بود تا به عنوان متن درسی محور تدریس قرار گیرد.
وی افزود: در راستای اهداف برنامه سه ساله دانشگاه علوم اسلامی رضوی مبنی بر همکاری علمی با حوزه علمیه، این اثر به عنوان اولین کار مشترک دانشگاه با حوزه علمیه خراسان با نام «درسنامه نقد شبهات قرآنی» منتشر شد.
شایان ذکر است مولف در این درسنامه به مباحثی همچون اصالت قرآن و شبهۀ اقتباس قرآن از تورات و انجیل، شبهۀ تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه و بررسی موارد آن، شبهات مربوط به کرامت و حقوق زن و آیات متناقض‌نما پرداخته است.
از دیگر مباحث می توان به ادعای وجود اشتباهات علمی، تاریخی و ادبی در قرآن، شبهات مربوط به وجود معارف و احکام مخالف عدالت و آزادی در قرآن و ادعای مخالفت معارف قرآنی با رشد و پیشرفت جامعه اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی