پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۹

انتظار به‌رسم دختران مدرسه امام رضا(ع)  

از پنج سال پیش، جلسه «دوشنبه‌های انتظار» با محوریت ترویج فرهنگ مهدویت بین دختران دانش آموز ابتدایی امام رضا(ع) واحد5و17 شکل گرفت. 

به گزارش آستان نیوز، مجلسی که برکاتش با قرائت دعای فرج، آشنایی با امام عصر(عح)،تبیین وظایف منتظران و جمع آوری صدقات به نیت سلامتی امام زمان(عج) برای دانش آموزان این واحد تا گره‌گشایی از مشکلات دانش آموزان کم بضاعت مدارس حاشیه شهر امتداد پیدا کرده است.

 
مهرورزی از جشن عاطفه‌ها تا دهه کرامت
سیده طیبه حسینی کرمان مدیر مدرسه، هدف اجرای این طرح را تربیت دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی دانش آموزان عنوان کرد و در این باره گفت: صدقاتی که از پول توجیبی‌های دانش آموزان جمع آوری می‌شود، به‌علاوه کمک‌های اولیا و نیکوکاران در صندوقی به نام «صندوق خواهرخواندگی» جمع آوری و برای حل بخشی از مشکلات دانش آموزان گرفتار صرف می‌شود. اما در این سال‌ها، دانش آموزان چهار مدرسه در مناطق حاشیه شهر از جمله رسالت، پنجتن، توس و خواجه ربیع به عنوان خواهرخوانده دانش آموزان مدرسه امام رضا(ع)، تحت حمایت این صندوق قرار گرفتند. 
به گفته وی، از آغاز سال تحصیلی اخیر، مبالغی از مسیر جشن عاطفه‌ها جهت خرید و اهدای 200 عدد کیف و به مناسبت شب یلدا نیز حدود 500 کیلو میوه به مدارس تحت حمایت هدیه شد. در آخرین اقدام از این دست نیز همزمان با اعیاد دهه کرامت، 300 عدد جامدادی به همه دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی کم برخوردار اهدا شد. همچنین 10 روسری هم به دانش آموزان مدرسه ابتدایی دیگری که نام مبارک معصومه داشتند و نیز به میزان یک میلیون تومان هدایای حجاب به دختران محجبه دبیرستان متوسطه اول در حاشیه شهر هدیه شد.  
 

خدمت به همه دانش آموزان 
در آستانه عید نوروزِ امسال مبلغ 16 میلیون و 600 هزار تومان جهت تهیه لباس نو، پرداخت اجاره معوق، کمک به ساخت بنای یک مسجد و تهیه بسته معیشتی برای اقشار کم بضاعت صرف شد که از این میزان، حدود 7 میلیون و 100 هزار تومان از کمک‌های کادر مدرسه، خیران و والدین به درمان یک دانش آموز مستعد کم شنوا اختصاص پیدا کرد.  
خانم کاظمی از دبیران متوسطه اول از منطقه تبادکان هم ضمن قدردانی از همدلی و تلاش‌های دلسوزانه مدرسه امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به دانش آموزان سایر مدارس شهر مشهدگفت: در نتیجه پیگیری‌های خانم حسینی مدیر آموزشگاه نظر چند تن از پزشکان متخصص را با هم افزایی اولیای مدارس امام رضا(ع) جویا شدند، پس از تشخیص دقیق عارضه، بهترین راه درمان دانش آموز پیگیری شد. 
به خاطر هزینه‌ زیاد درمان برای خانواده دانش آموز و همچنین جلوگیری از پیشرفت کم شنوایی، بخشی از هزینه خرید یک «سمعک فرا هوشمند» از محل کمک‌های صندوق خواهرخواندگی مدرسه امام رضا(ع) تهیه شد که خوشبختانه زمینه بهبود او را در چند ماه اخیر فراهم نموده است.
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی