پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله سبحانی در دیدار فضلا، استادان و مدیران دانشگاه علوم اسلامی رضوی:
۱۴۰۲-۰۳-۲۹

دانشگاه رضوی به گونه ای باشد که مشکلات جامعه را حل کند

حضرت آیت الله جعفر سبحانی گفت: دانشگاه رضوی که در کنار مرقد مطهر امام هشتم(ع) فعال است باید دروس، عناوین و رشته های تحصیلی اش به گونه ای باشد که مشکلات فکری و اعتقادی جامعه را حل کند.

به گزارش آستان نیوز، این فقیه برجسته و مرجع عالیقدر شیعه امروز دوشنبه 29 خرداد در دیدار فضلا، استادان و مدیران دانشگاه علوم اسلامی رضوی به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) در کتاب تحف العقول اشاره کرد و بیان داشت: حضرت می فرمایند «اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ» فردی که به زمانه خود آگاه باشد شبهات بر او هجوم نمی آورد.
آیت الله سبحانی بیان داشت: در فلسفه اسلامی زمان مولود حرکت جوهریه است اما مراد از زمان در این حدیث زمان فلسفی نیست بلکه مراد از زمان، شرایط زندگی و اجتماعی است. در واقع باید ببینید در منطقه و مکانی که هستید نیاز امروز و مشکلات چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد.
این فقیه عالقدر بیان داشت: امام(ع) می فرماید اگر انسان بداند در چه شرایطی زندگی می کند شبهات بر او هجوم نمی آورند، مشتبهات او را فرا نمی گیرد اما اگر عالم به زمانه نباشد هجوم دشمن، فرهنگ را از بین می برد.

آیت الله سبحانی در همین زمینه در توصیه به مسئولان و استادان دانشگاه رضوی، بیان داشت: دانشگاه رضوی که در کنار مرقد مطهر امام هشتم(ع) فعال است باید دروس، عناوین و رشته های تحصیلی اش به گونه ای باشد که مشکلات فکری و اعتقادی جامعه را حل کند. امروز می بینیم که بخشی از رشته ها در دانشگاه ها حذف شده چون دیگر بازدهی و کارایی ندارد، بنابراین کوشش کنید رشته ها و درس و بحث ها همه مربوط به مسائل امروز و فردای جامعه باشد؛ خواه مسائل عقلی یا مادی و یا تفسیری که همه باید مربوط به شرایط روز جامعه باشد چراکه اگر به مسائلی که اگرچه علم است اما چندان مورد نیاز نیست بپردازیم مسلما دچار مشکل خواهیم شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی