پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت کتابخانه و موزه ملی ملک صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۲-۰۳-۳۰

برپایی کارگاه‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر در «مدرسه تابستانی مَلک» 

به همت کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در قالب «مدرسه تابستانی ملک» در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برپا می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، مدرسه تابستانی کتابخانه و موزه ملی ملک با دعوت از استادان و کارشناسان برجسته و برگزاری کارگاه‌های گوناگون آموزشی در موضوعات نسخه‌شناسی، کتاب‌آرایی، هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، صحافی، قطعه‌سازی و خوشنویسی در این مجموعه از تیر 1402 گشایش می‌یابد.
 

برپایی 12 کارگاه متنوع
کارگاه‌های «اصول طراحی سنتی» با تدریس مهین‌دخت سالک مهدوی، «نگارگری و گل و مرغ» با حضور پریسا رحمانی،  «گونه‌شناسی نسخ خطی» با تدریس علی رواقی و «نسخه‌شناسی (مقدماتی)» با حضور نوشاد رکنی در این موقوفه برگزار خواهد شد. 
همچنین می‌توان به برپایی کارگاه‌های «بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران» با تدریس مجید فداییان، «کاغذشناسی در نسخ خطی» با حضور نوشاد رکنی و بهروز امینی، «خط کوفی تزئینی» با تدریس همایون مقدس و «نقاشی پشت شیشه» با حضور مهرنوش بشارت در این مدرسه تابستانی اشاره کرد. 
«اصول قطعه‌سازی» با حضور مجید فداییان و احمد بنی‌احمد، «صحافی سنتی (مقدماتی)» با تدریس حمیدرضا بهزادی‌نژاد، «طلاکوبی در صحافی» با حضور مریم موسوی و «منبت» با تدریس محمد ودود، از دیگر کارگاههای آموزشی تابستان سال جاری این مجموعه فرهنگی به شمار می‌آید. 
 

اعلام جزئیات نام‌نویسی در سایت مؤسسه
اطلاعات بیشتر در خصوص کارگاه‌های آموزشی مدرسه تابستانی ملک و چگونگی ثبت‌نام در آن‌ها از طریق سامانه نام‌نویسی مربوطه به زودی در بستر مجازی اعلام خواهد شد. اهل فرهنگ و هنر برای کسب این جزئیات می‌توانند به وب‌سایت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org مراجعه کنند.
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک سابقه چندین ساله در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه در دوران قبل از شیوع بیماری کرونا در قالب مدرسه‌های فصلی دارد که برگزاری مستمر و منظم این دوره‌ها از تابستان سال جاری دوباره از سر گرفته خواهد شد. 
شایان ذکر است، در حال حاضر کتابخانه و موزه ملی ملک از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:20 تا ساعت 16:25 به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی