در نخستین نشست هم اندیشی مبلغان و فعالان عرصه تبلیغ بین الملل بر لزوم تشکیل شبکه تبلیغی منسجم و هم افزا در جغرافیای فرهنگی بین الملل تاکید شد.
لزوم تشکیل شبکه تبلیغی منسجم و هم افزا در جغرافیای فرهنگی بین الملل
به گزارش آستاننیوز، نخستین نشست هم اندیشی مبلغان و فعالان عرصه تبلیغ بین الملل به میزبانی اداره امور بین الملل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
در این جلسه مبلغانی از حوزه های مختلف زبانی و جغرافیایی به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود پیرامون زمینه ها و فرصت های تبلیغ در عرصه بین الملل به ویژه آسیای میانه پرداخته و تجربیات خود در مواجهه با سازمان ها و نهادهای رسمی در امر تبلیغ را به اشتراک گذاشتند.
در ادامه ضمن ارزیابی انتقادی وضعیت موجود کنشگری در تبلیغ بین الملل و پشتیبانیهای نابسامان از این مهم، بر ضرورت شکل گیری شبکه تبلیغی منسجم و هم افزا ناظر بر جغرافیای متنوع فرهنگی تأکید شد.
در بیان بایسته های آن ایجاد اتاق فکر، طرح ریزی روشن ناظر به آینده و متعاقباً صورت بندی دقیق مسائل، اهداف، استراتژیها و برنامههای تبلیغی مبتنی بر مخاطب بین الملل است.
درپایان تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان در فعالیت تبلیغی بین الملل به عنوان یک اولویت مهم فراموش شده، مطرح و رصد و شناسایی فعالان حوزه کودک و نوجوان در اتصال با شبکه مبلغین دینی زبان دان، به عنوان مقدمه ضروری تحقق تبلیغ حرفه ای ویژه این گروه های سنی در کشورهای مختلف، تاکید شد.