پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۱

فعالیت کارگروه هنر، رسانه و تبلیغ آستان قدس رضوی کلید خورد

کارگروه مشورتی هنر، رسانه و تبلیغ آستان قدس رضوی به دبیری مؤسسه آفرینش‌های هنری برگزار شد. 

مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه این جلسه که چهارشنبه 31 خردادماه با حضور جمعی از اعضای کارگروه در محل دفتر مدیریت این مؤسسه در مشهدمقدس برگزار شد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: مسئله مشورت و همفکری به خصوص در حوزه‌های تخصصی، یکی از اصولی است که در سازمان‌های پیشرو و مجموعه‌هایی که افق‌های در حال توسعه دارند، به صورت جدی دنبال می‌شود.
محمد جواد استادی با تأکید بر توجه ویژه نسبت به مسئله مشورت در مجموعه آستان قدس رضوی ادامه داد: در واقع با توجه به تنوع و گستردگی وسیعی که در حوزه‌های مأموریتی و قالب‌های کاری آستان قدس رضوی وجود دارد، مدیران و کارگزاران از مشورت تخصصی صاحبنظران استفاده می‌کنند.  
وی تصریح کرد: اوج این نگاه در شخص تولیت آستان قدس رضوی وجود دارد که اهتمام و توجه ویژه‌ای نسبت به مسئله مشورت داشته و پیگیر بهره بردن از دیدگاه حوزه‌های تخصصی در مأموریت‌های مختلف این مجموعه هستند. در این میان، این رویکرد و مدل عملیاتی ایشان، الگویی برای بخش‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف نیز است.
 

ایجاد کارگروه‌های مختلف در آستان قدس رضوی
مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: بر همین اساس، با درایت و راهبری تولیت محترم در حوزه‌های مأموریتی مختلف، علاوه بر مشورت‌هایی که در این حوزه‌ها به ایشان داده می‌شود،  کارگروه‌های متنوعی در مسیر اجرایی کردن این سیاست تشکیل شده است که در حوزه‌های مأموریتی جلساتی برگزار کرده و گفت‌وگو می‌کنند.
استادی بیان کرد: در این کارگروه‌ها با حضور متخصصان و کارشناسان خارج از مجموعه آستان قدس رضوی که ناظران بیرونی به شمار می‌آیند، مسائل حوزه‌های گوناگون به بحث گذاشته شده و دیدگاه‌های متنوع و مختلف اخذ می‌شود. 
وی افزود: این ناظران و کارشناسان بیرونی با متولیان امور و حوزه‌های تخصصی همفکری و گفت‌وگو کرده و چالش‌ها و مأموریت‌ها را بررسی می‌کنند. بدین ترتیب پیشنهادهای متنوعی برای ارتقای امور نیز فراهم می‌شود.
 

حضور چهره‌های برجسته‌ کشور در کارگروه

استادی تصریح کرد: کارگروه هنر، رسانه و تبلیغ نیز یکی از این کارگروه‌ها محسوب می‌شود که مسائل مرتبط با موزه‌های این آستان مقدس را هم در بر می‌گیرد.  
وی ادامه داد: جلسات این کارگروه با حضور چهره‌های برجسته‌ای همچون دکتر حسن بلخاری و دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو و نمایندگانی از مجموعه‌های مرتبط در آستان قدس رضوی از جمله مرکز ارتباطات و رسانه، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد و همچنین مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس به عنوان مسئول و دبیر آن پیگیری می‌شود. 
مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: بی‌شک تشکیل این کارگروه، اتفاقی مبارک در این آستان مقدس است. زیرا در جلسات آن، اصول موضوعات و چگونگی عملیاتی کردن آن‌ها در حوزه‌های مرتبط به بحث گذاشته می‌شود. در این میان، استفاده از تجارب دیگران و طرح تجارب بیرونی برای بررسی در این کارگروه بسیار مهم است. 
وی افزود: بی‌تردید ایجاد کارگروه هنر، رسانه و تبلیغ با توجه به رویکرد تولیت آستان قدس رضوی برای اشاعه فرهنگ مشاوره، گفت‌وگو و بهره بردن از نظرات و پیشنهادات متخصصان و نخبگان خارج از این مجموعه، ارزشمند و راهگشا خواهد بود.
استادی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات آن موجب می‌شود تا بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی که در یک حوزه فعالیت می‌کنند، علاوه بر گفت‌وگو با کارشناسان بیرون از این مجموعه، با یکدیگر نیز به تبادل نظر بپردازند که این امر به انسجام و هماهنگی بیشتر مأموریت‌های آن‌ها منجر خواهد شد. 
 

برگزاری نخستین جلسه 

در نخستین جلسه کارگروه هنر، رسانه و تبلیغ آستان قدس رضوی، نمایندگانی از حوزه‌های این کارگروه همچون امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری، وحدت عماد معاون مرکز ارتباطات و رسانه و حشمت کفیلی کارشناس مشاور حوزه معاونت موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد این آستان مقدس ضمن بیان سابقه فعالیت‌های حوزه‌های مربوطه خود و وظایف فعلی آن‌ها، به برخی از چالش‌ها و مشکلات موجود در این حوزه‌ها اشاره کردند. 
استادی نیز به ذکر نکاتی همچون رویکردهای علمی و فرهنگی در آستان قدس رضوی و معرفی مکتب هنر رضوی به عنوان محور فعالیت‌های فعلی مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس در این جلسه پرداخت. 
در پایان جلسه نیز دکتر ایمانی خوشخو  ضمن ارائه دیدگاه‌ها و طرح‌های کاربردی، بر لزوم توجه به نسل جدید در اقدامات فرهنگی، امکان ایجاد حلقه اتصال برای هر ملیتی در این آستان مقدس با بهره‌گیری از ابزار هنر، ضرورت ارسال داشته‌های مکتب رضوی به دنیا در قاب هنر و توجه به فضای روز جامعه در عرضه هنر تأکید کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی