پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۳

برگزاری کارگاه مالکیت فکری و ثبت اختراع به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای فرهنگ مالکیت فکری، کارگاه یک روزه مالکیت فکری و ثبت اختراع به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این کارگاه در راستای حمایت از شرکت‌‌ها، حفاظت و حراست از محصولات دانش‌بنیان به همت کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و با حضور محمد عابدی مدیرکل دفتر مالکیت فکری در شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد. 
در این کارگاه همچنین موضوع قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین‌المللی به منظور جلوگیری از عواقب حقوقی ناشی از رعایت نکردن آن و تحمیل خسارات به شرکت‌های دانش‌بنیان، تبیین شد.
علاوه‌براین، در خصوص موضوعاتی همچون تاریخچه مالکیت فکری، مصادیق اختراع، طبقه‌بندی دارایی‌ها، تقسیم‌بندی مالکیت فکری براساس سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، دلایل ثبت اختراع (پتنت)، شرايط اختراع، تدوین اظهارنامه و مدارك لازم برای ثبت اختراع مطالبی عنوان شد.
از دیگر سرفصل‌های مطرح شده در کارگاه یک روزه مالکیت فکری و ثبت اختراع می‌توان به ادعای یک اختراع، ادعاهای مستقل و ادعاهای وابسته یك ادعانامه، مراحل و نحوه ارائه اظهارنامه ثبت اختراع، مراحل و فرایند ثبت اختراع در كشور، اصطلاحات مهم در قوانین ملی و بین المللی ثبت اختراع، قوانین و معاهدات ثبت اختراع در ایران، شرایط و ویژگی‌های اختراعات برای ثبت و نیز استثنائات آن اشاره کرد.
نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این کارگاه یک روزه، علاوه‌بر آگاهی از حقوق ثبت اختراع، ثبت اختراع در ديگر كشورها و… به صورت عملی با مراحل و روند ثبت اختراع در سامانه مالکیت فکری آشنا شدند. 
همچنین امکان پشتیبانی و پاسخگویی از سوی دفتر مالکیت فکری در روزهای آتی برای این نمایندگان فراهم و در پایان به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره اعطا شد. 
گفتنی است، کمیسیون تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تاکنون با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و کارگاه‌های آموزشی، تلاش خود را بر هم‌گرایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان استان و فناوران دغدغه‌مند و نیز رفع چالش‌ها در حد توان متمرکز کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی