پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۲

ادای احترام مسئولان کشور به دامان قهرمان پرور مادران ورزشکاران البرز

والدین قهرمانان ورزشی البرز در همایشی با عنوان دامان تجلیل شدند.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ پنجمین همایش کشوری «دامان» آیین تجلیل از والدین افتخارآفرینان و قهرمانان ورزش استان، به همت مجمع عالی مردمی ورزش کشور، اداره کل ورزش و جوانان البرز، سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری کرج، کانون تخصصی ورزش خدمت رضوی، قرارگاه مردمی تحول اجتماعی استان و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در سالن همایش مجتمع فرهنگی و ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

در ابتدا عظیم کریمی دبیر مجمع عالی مردمی ورزش کشور و متولی برگزاری همایش دامان ضمن خیر مقدم به خانواده های محترم شهیدان عسگری و بدوی و والدین ورزشکاران و مهمانان از اهداف و سیاست اجرای این همایش گفت.

وی افزود: یک ورزشکار برای فتح قله قهرمانی باید سالیان سال با جدیت تلاش کند و به فرمایش مقام معظم رهبری، ورزشکاری که در عرصه ملی تلاش می کند مانند سربازی است که در میدان نبرد در حال مبارزه است و نیاز به پشتیبانی دارد.
کریمی گفت: پشتیبانی ورزشکار جدا از مسایل فنی، مربی و امکانات، یک قسم دیگر دارد که دیده نمی شود، ورزشکار یا کادر فنی با تلاش و کسب موفقیت و مدال دیده و مطرح می شود، اما خانواده او پدر، مادر، همسر و گاهی اوقات فرزند که در تمام طول این مدت با تمام سختی ها، خوشی ها و ناملایمات عرصه ورزشی هر لحظه با ورزشکار همکاری می کنند نادیده گرفته می شوند.
وی اظهار داشت: این همایش تمام تلاش خود را می کند در یک آیین کاملا ایرانی از والدین ورزشکاران ملی تجلیل کند و از ایثار و تمام زحماتی که در طول این مسیر برای رشد فرزندشان کشیده اند قدردانی نماید.
دبیر مجمع عالی مردمی ورزش کشور در پایان اعلام کرد: این برنامه برگرفته از دامان مادر برنامه ریزی شده تا در خدمت خانواده ورزشکاران باشد، این همایش از جنس مردم و با توانمندی در وسع مردمی طرح ریزی شده که شاید امکانات در حد امکانات دولتی را نداشته باشد.
ورزشکاران برای رهایی جوانان از دام اعتیاد تلاش کنند
در ادامه ابراهیم نورمحمدی مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی خاتم، با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانوادهایشان و خیر مقدم به مهمانان و ورزشکاران، یاد و خاطره شهید سید روح اله عجمیان را گرامی داشت و گفت: امروز روز دست بوسی و دامان بوسی مادران عزیز قهرمان پرور است.

وی ادامه داد: امروز نهادهای مردمی دست نیاز به سوی شما ورزشکاران دراز می کند چرا که از شروع انقلاب و جنگ بستری آماده شد تا همه مردم آمدند و در این بستر تربیت شدند. 

نورمحمدی گفت: امام (ره) آحاد مردم را پای کار آورد و همه تمام توانشان را گذاشتند تا انقلاب به ثمر برسد، این انقلاب مردمی بود و باید مردمی بماند.

مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی خاتم با اشاره به صحبت ها و تأکیدات مقام معظم رهبری در سال ۹۲، اظهار داشت:  برای انجام کارهای روی زمین مانده باید یکی شد و غیر از  حضور مردم کارها به نتیجه نخواهد رسید.

نورمحمدی افزود: نقطه مقابل ورزش موضوع اعتیاد است و انتظار می رود با توجه به اینکه ورزشکاران در میان مردم شناخته شده هستند در این امر و‌ برای رهایی نوجوانان و جوانان از دام اعتیاد تلاش کنند.

وی تصریح کرد: دست نیاز ما به سوی ورزشکاران است تا در زمینه آسیب های اجتماعی در محله ها و مناطق کم برخوردار تلاش کنند، ورزشکار باید در صحنه باشد به مثابه نیروی در میدان وارد عمل شوند.

مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی خاتم افزود: رهبری تاکید دارند کسانی که در جبهه ها و مجامع مردمی کار می کنند باید دو موضوع را در نظر داشته باشند، اول اینکه با موتور روشن و چراغ خاموش فعالیت خود را ادامه دهند‌ و دوم اینکه از سیاست و موارد سیاسی دوری کنند و مردمی بمانند.

نورمحمدی گفت: امروز تأثیرگذاری صحبت ها و عملکرد شما در جوانان بیشتر از دیگر افراد است، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این دهه هشتادی ها هستند که انقلاب را به سر منزل مقصود می رسانند.

وی تاکید کرد: شما ورزشکاران جوان وظیفه دارید به میدان عمل بیایید و اگر کم کاری شود بعدها از شما گله خواهد شد. میدان عمل سیاسی نیست، شما تنها به اندازه وسعتان نوجوانان و جوانان را برای خدا و برای ایرانی قوی بسازید و نگذارید آلوده اعتیاد شوند، از ورزشی بودن و قهرمان بودنتان استفاده کنید. 

در انتها حجت الاسلام والمسلمین علی احدی مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و همچنین مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان البرز از برگزارکنندگان این همایش صمیمانه تشکر کرد.

گفتنی است؛ در همایش دامان گروه عیاران باستانی کاران نوجوان و جوان البرزی به اجرای حرکات ورزشی پرداختند و سپس از مادر شهید عسگری شهید مدافع حرم، از ورزشکاران رزمی البرز و فرمانده تربیت بدنی سپاه کرج تجلیل به عمل آمد و نشان همایش دامان تقدیم ایشان شد. همچنین از همسر شهید مدافع حرم حبیب بدوی و مادر دو قهرمان رشته هندبال تجلیل شد.
در ادامه نیز والدین ورزشکاران مهدی حاجی موسایی قهرمان ملی رشته تکواندو، شبنم اسدی قهرمان ملی رشته سنگ و یخ نوردی، الناز دارابیان قهرمان ملی رشته پارا دوومیدانی، سجاد غلامی قهرمان ملی رشته کشتی، محمد رسول قمر پور قهرمان ملی رشته کشتی، مشکات الزهرا صفی قهرمان ملی رشته تنیس خاکی، علیرضا کریمی قهرمان ملی رشته کشتی، حمید و نوید شمس قهرمانان ملی رشته تنیس روی میز و مهرزاد مهروان قهرمان ملی رشته والیبال نشسته تجلیل شد.

در پایان همایش دامان، تمام ورزشکاران قاب عکس خود را به رسم یادگار امضا کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی