پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۵

رقابت 500 دانش‌آموز برای بهتر شدن با طرح «دانش آموز برتر رضوی» 

متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد9 برای اجرای یکی از طرح‌های محوری خود در مسیر تربیت تمام ساحتی 500 دانش آموز خود با عنوان «دانش آموز برتر رضوی»، ضمن توجه و امتیازدهی به جزئی‌ترین تلاش و فعالیت‌شان در دو ساحت آموزشی و تربیتی، تلاش دارد آنها را با میل و رغبت درونی به سمت‌ رشد و بالندگی و بهتر شدن سوق ‌دهد.   

به گزارش آستان نیوز، علیرضا اسماعیلی مدیر متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد9 با اشاره به مزیت‌های این طرح پس از یکسال اجرای آن، گفت: ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان، تسهیل اجرای امور آموزشی و پرورشی مدرسه، ایجاد فضای مهیج و پرنشاط و نیز کمک به ساختن فضای تعاملی بین معلم و متعلم، از جمله اهداف و نتایج مثبت این طرح بوده است.  
از آنجایی که در مدارس، یک ردیف بودجه برای تقدیر از دانش آموزان برگزیده همه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، پرورشی و ورزشی مدرسه در نظر گرفته می‌شود، این بودجه در واحد9 امام رضا(ع) به تحقق فعالیت‌ها و تقدیرها اختصاص پیدا کرد. 
حجت الاسلام سیدمهدی ذاکری معاون پرورشی مدرسه نیز با اشاره به برخی پارامترهای سنجش دانش آموزان اظهار کرد: رتبه‌های برتر انواع مسابقات، آزمون‌های مرآت، برترین‌های پیشرفت پایه‌ها، رتبه‌های برتر علمی تک‌درس، کلاس و پایه، همیار معلم، حضور فعال در فعالیت‌های دینی و مذهبی نظیر هیئات خانگی، خادم الصلواة، مراسم صبحگاه، برترین‌های اخلاقی و... در زمره شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای کسب امتیاز هستند.  
وی اضافه کرد: به منظور جلب مشارکت همه دانش آموزان مدرسه در این طرح، 10 دانش آموز برتر پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به صورت ماهانه معرفی می‌شدند تا اینکه در پایان سال تحصیلی دانش آموز پایه هفتم محمدمهدی محقق که دارای عناوین متعدد از جمله دو بار کسب مقام کشوری در آزمون‌های علمی مرآت، موفقیت در جشنواره خوارزمی و برخورداری از ملاک های اخلاقی و تربیتی بود، با کسب امتیاز 700 با فاصله قابل ملاحظه با سایر هم‌مدرسه‌ای‌ها به عنوان «دانش آموز برتر رضوی» شناخته شد. 
به منظور تشویق 30 دانش آموز برگزیده، اردوی فرهنگی تفریحی استان کرمان برگزار شد. برای دانش آموزانِ با سطوح امتیازی پائین‌تر، مشوق‌ها و جوایز دیگری از جمله پارک ساحلی آفتاب، استخر، غواصی و سینما در نظر گرفته شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی