پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۶

تب‌وتاب داغ این روزهای کنکوری‌ها در مدرسه امام رضا(ع)

این روزها، دانش آموزان 6 دبیرستان‌ دوره دوم امام رضا(ع) متاثر از حال‌وهوای داغ نزدیک به آزمون سراسری سخت مشغول مرور و مطالعه هستند. 

به گزارش آستان نیوز، دوازدهمی‌هایِ دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد10 که در هر فرصتی از تعطیلات تابستان تا ایام نوروزی، اعتکاف مطالعاتی را پشت سر گذاشتند، از اول خردادماه اعتکاف علمی را به صورت شبانه‌روی و با حال‌وهوای جدی‎تری تجربه می‌کنند. 
 

مزیت‌های تنها اعتکاف شبانه‌روزی شهر مشهد
جواد علی آبادی مدیر متوسطه واحد 10 امام رضا(ع) به برخی از مزیت‌ها و تسهیلات فراهم شده برای دانش آموزان دوازدهمی این واحد اشاره می‌کند: از بین 121 دوازدهمی این آموزشگاه، 65 دانش آموز در این اعتکاف حضور دارند. هیچ مدرسه دیگری در سطح شهر مشهد اعتکاف شبانه روی برگزار نمی‌کند. همه اسباب و امکانات رفاهی برای داوطلبان کنکور مهیا شده تا در مدرسه بیتوته کنند و این 40 روز سرنوشت‌ساز، خود را برای آزمون سراسری و کسب موفقیت آماده نمایند. 
او اضافه می‌کند: در این مدت دانش آموزان را از همه نظر از وعده‌های غذایی، محل استراحت، سالن مطالعه، دوره‌های مشاوره تست‌زنی و آزمون، تجهیز کتابخانه با کتب مختص کنکور، تأمین امنیت، نظم‌وانضباط و سرویس ایاب و ذهاب پشتیبانی می‌کنیم تا دانش آموزان کنکوری بهترین نتیجه را از آزمون سراسری بگیرند و مایه سربلندی خود و مدرسه شوند.  
 

حال‎وهوای چله علمی در مدرسه
سالن مطالعه مطابق انتظار ماست؛ مملو از کتاب و جزوه و برگه‌های رنگارنگ یادداشت. این روزهای در آستانه کنکور، سکوت حاکم است و همگی گرم مرور و جمع بندی‌های نهایی هستند. ابوالفضل نژادی دوازدهم علوم انسانی است و از اول اردیبهشت‌ماه، هر روز 13 ساعت در اعتکاف‌های علمی مدرسه حضور داشته. او می‌گوید: از وقتی اعتکاف شبانه‌روزی شد، با نظارت جدی مسئولان مدرسه، آمدورفت‌ها، برنامه مطالعاتی، تغذیه و استراحت بچه‌ها سر ساعت کنترل می‌شود تا بالاخره تلاش ما در آزمون نتیجه بدهد. مطالعه و رفع اشکال گروهی و دریافت برنامه مطالعه از دیگر مزایای این طرح است.   
نژادی برای آزمون زبان مطالعه می‌کند و درباره اهدافش می‌گوید: امیدوارم با زحمتی که در این سال‎ها کشیدم و حضور مرتب در این برنامه‌های مطالعاتی، در دانشگاه مورد علاقه‌ام پذیرفته شوم. به نظرم هر موفقیتی در کنکور کسب کنم، 70 درصد سهم آن به این فضای مهیای مطالعاتی اختصاص دارد چون ایام نوروز را در یک سالن مطالعه سطح شهر گذارندم و به خاطر حاشیه‌های مختلف مثل مشغولیت در گوشی، روابط دوستانه افراطی و... نتوانستم یک دهمِ اینجا روی درس خواندن تمرکز کنم.  
سیدیونس داوودی مقدم از دانش آموزان دوازدهم انسانی است و از پایه هفتم در مدارس امام رضا(ع) درس خوانده. هدفش قبولی در رشته علوم قضایی دانشگاه تهران است. به نقاط مثبت این اعتکاف اشاره می‌کند: نظم و انضباط خاصی بر محیط مطالعه حاکم است که به نظرم بیشتر از هر عاملی بر تمرکز و پیشرفت مطالعه دانش آموزان کمک می‌کند. مراقب دارد و مرتباً رفت و آمد، درس خواندن و نیاز‌های معتکفان پایش و رسیدگی می‌شود. 
سالن مطالعه و اعتکاف علمی مدرسه فقط به کنکوری‌ها اختصاص ندارد، در به روی هر کس که بخواهد پیشرفت کند، باز است. معین صدریِ سال یازدهمی نیز مثل چند نفر دیگر از دانش آموزان پایه‌های پائین‎تر، برای مطالعه شبانه‌روزی در جمع معتکفان حضور دارد تا خود را برای موفقیت در مرحله دوم 2 المپیاد ریاضی و کامپیوتر در نیمه تیرماه آماده کند. 
او ضمن مقایسه سالن مطالعه مدرسه با سایر اماکن و بیان نقاط قوت اعتکاف گفت: در محیط دوستانه مدرسه، مطالعه راحت‌تر است. اینجا بدون هر مزاحمت و اضطرابی، از درس خواندن لذت می‌بریم. امیدوارم من و دوستانم با کسب موفقیت پاسخ درخوری به تلاش مسئولان مدرسه بدهیم. 
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی