پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۷

نامگذاری سالن همایش شرکت فرش آستان قدس رضوی به نام شهید رواقی

همزمان با سالروز حادثه انفجار دفتر حزب ریاست جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰، سالن همایش شرکت فرش آستان قدس رضوی به نام «محمد رواقی» شهید مشهدی آن واقعه نامگذاری شد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این سالن که به تازگی بازسازی و مرمت شده است، در چهل و دومین سالگرد شهادت این شهید والامقام مشهدی و به پاس تلاش‌های ارزشمند او در احقاق حقوق قالیبافان و اجرای ایده‌های ارزنده در توجه به فرش و فرشبافی، به نام او زینت داده شده است.
دکتر حمید کارگر در مراسم نامگذاری این سالن که با حضور برادر و خواهران شهید رواقی برگزار شد، زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا را وظیفه دلسوزان ملک و ملت دانست و گفت: این‌که پس از ۴۲ سال همچنان از شهید رواقی سخن می‌گوییم، نشانگر اثرگذاری راه و رسم چنین شهدایی است.
او با اشاره به خدمات ارزنده شهید رواقی در مدت تصدی خود به عنوان یکی از مدیران موفق در حوزه فرش کشور گفت: نیت خیر و تلاش مجاهدانه او موجب شد تا در مدت کوتاهی، شاهد تأثیر شگرف در این عرصه باشیم و نامش به نیکی در عرصه فرش بدرخشد.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: شهید محمد رواقی در سال ۱۳۳۲ در مشهد متولد و به واسطه شغل پدر از کودکی با هنر فرش ایرانی و تجارت آن آشنا شد و به هنگام شهادت نیز مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران بود.
او افزود: این شهید والا مقام در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسید و پیکر او در آرامگاه ۷۲ تن بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
کارگر، افزایش قابل توجه دستمزد قالیبافان را یکی از اقدامات صورت گرفته توسط شهید رواقی در دوران کوتاه مدیریت او عنوان کرد و افزود: ایده سهیم شدن قالیبافان در سود حاصل از فروش فرش نیز از سوی او دنبال شد. 
او ادامه داد: طرح اشتغال هموطنان جنگ‌زده در قالیبافی و فروش اقساطی فرش به کارکنان دولت از دیگر ایده‌های این شهید والا مقام به شمار می‌رود.
گفتنی است، در آیین نامگذاری سالن همایش شرکت فرش آستان قدس رضوی در مجتمع فرش کنه بیست، از خانواده شهید رواقی تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی