پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۷

صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران در مراسم دعای عرفه و عید قربان

در آستانه عید سعید قربان و برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه و نماز عید، صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران و مجاوران در این مراسم است.


به گزارش آستان نیوز، به مناسبت روز عرفه و فرارسیدن دهم ذی الحجه عید قربان، بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) حال و هوای خاصی پیدا کرده است و خادمان این سرای قدسی با فرش‌آرایی حداکثری و تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز، آماده خدمت به مؤمنانی هستند که برای قرائت دعای روح‌بخش عرفه و شرکت در مراسم‌های این ایام به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

 

فضاآرایی عیدانه

در این راستا، پیش‌بینی شده است تا 170 هزار مترمربع از صحن‌های مرکزی و پیرامونی و حریم حرم مطهر ویژه برگزاری مراسم دعای عرفه مفروش شود و پنجشنبه هشتم تیرماه نیز 100 هزار مترمربع از صحن‌ها برای اقامه نماز عید قربان مفروش خواهد شد.

همچنین به مناسبت شب عید قربان، ریسه‌های رنگی و المان‌های نوری در صحن‌های مختلف حرم مطهر روشنی‌بخش دیدگان محبان امام رئوف(ع) خواهد بود که در ایام دهه ولایت و امامت این برنامه فضاآرایی با نصب پارچه‌های رنگی و کتیبه‌های ویژه مناسبتی بیش از پیش خواهد شد و حال و هوای معنوی این آستان مصفا را در آستانه عید غدیرخم دوچندان می‌کند.

در این میان، گوشه و کنار حرم مطهر به مناسبت گرامیداشت عید قربان و آغاز این دهه پربرکت به بوته گل‌های زیبا مزین است که در ایام عید غدیر، شاهد گل‌آرایی ویژه در اماکن متبرکه رضوی خواهیم بود.

 

توزیع 400 هزار بطری آب معدنی

به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، تمامی پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز زائران همچون مهر نماز، لیوان یکبار مصرف و... انجام شده، در این میان، 400 هزار بطری آب معدنی برای توزیع میان شرکت‌کنندگان مراسم دعای عرفه حرم مطهر تهیه شده است.

سایر بخش‌های بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) همچون خدمات تنظیف، صندلی‌های چرخدار و زائربرهای برقی، دفاتر امانت، پیداشدگان، امداد و...، نیز آماده خدمات‌رسانی به دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام مناسبتی است.

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحنهای کوثر، امام حسن مجتبی(ع)، غدیر و باغ رضوان نیز با مشارکت ناذران با توزیع چای و سایر اقلام متبرک از جمله بستنی و آبمیوه، در روز عید قربان پذیرای زائران خواهند بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی