پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۱

تأمین و توزیع داروهای بیماران خاص شهرستان زابل توسط مؤسسه خدمات دارویی رضوی

مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی از آغاز همکاری این مؤسسه با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل در راستای تأمین و توزیع داروهای بیماران خاص تالاسمی و هموفیلی این شهرستان خبر داد. 

دکتر سیدمهدی هاشمی‌نژاد با اعلام این خبر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: مؤسسه خدمات دارویی رضوی در راستای خدمت‌رسانی و توزیع عادلانه خدمات دارویی به سراسر کشور از جمله مناطق کمتر توسعه یافته، با رویکرد حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و به دور از فضای رقابت با بخش خصوصی، در نخستین گام نسبت به خدمت‌رسانی در این حوزه در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان اقدام کرد. 
وی ادامه داد: بدین منظور این مؤسسه از تیرماه سال 1402، طبق قرارداد همکاری مشترک با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل، خدمت‌رسانی در زمینه تأمین و توزیع داروهای تالاسمی و هموفیلی برای این دسته از بیماران خاص را به مدت پنج سال برعهده گرفت. 
دکتر هاشمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین با توجه به اعتبار، شخصیت و سلامت این مؤسسه، مقرر شد همکاری برای تأمین داروهای سایر بیماری‌های خاص شهرستان زابل بنا به درخواست معاونت انجام شود.
 

اهمیت فعالیت در مناطق محروم 
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای خرید و نگهداری داروهای بیماران خاص و اینکه این بیماران تحت پوشش کامل خدمات بیمه‌ای کشور قرار دارند و از طرفی به دلیل سوددهی پایین‌تر این حوزه، بخش خصوص تمایل کمتری برای ورود به آن دارد. 
وی با اشاره به چهار دهه فعالیت مؤسسه خدمات دارویی رضوی در حوزه تأمین و توزیع دارو به ویژه داروهای بیماران خاص در شهر مشهد افزود: این مجموعه به عنوان یکی از مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی همواره نگاه ویژه‌ای برای برطرف کردن نیازهای بیماران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در کشور در همکاری با دولت دارد. 
دکتر هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: دارو و درمان، از جمله مطالبات هموطنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است که می‌توان آن را از جمله دلایل مهاجرت بیماران این مناطق و خانواده‌های آن‌ها به شهرهای بزرگ‌تر همچون مراکز استان‌ها برشمرد. از همین رو ورود به این حوزه اهمیت خاصی برای آستان قدس رضوی دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی