پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۱

استقبال کودکان از طرح قرآنی «90 روز نورانی» در مشهد

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد: دومین دوره طرح قرآنی «90 روز نورانی» شامل ارائه آموزش‌های روخوانی قرآن کریم در مهدالرضا(ع) با استقبال خوب نوآموزان در مشهد مواجه شده است .

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان با اشاره به اینکه اولین بار طرح « 90روز نورانی»  در تابستان ۱۴۰۱ در 10 منطقه مشهد مقدس برگزار شد، افزود: این طرح در دومین سال برگزاری خود با استقبال خوب نوآموزان مواجه شده به گونه‌ای امسال در۱۲منطقه مشهد در حال برگزاری است و 175 نوآموز  در قالب 15 کلاس از آموزش‌های این طرح قرآنی بهره‌مند می‌شوند.
 وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه کودکانی است که مهرماه موفق نشدند مهدالرضا(ع) شرکت کنند، افزود: نوآموزان در قالب این طرح در تعطیلات تابستان آموزش روخوانی قرآن، آیات و احادیث کاربردی را به شیوه قصه و بازی فرا می‌گیرند.
 میریان اظهار کرد: در طرح «90 روز نورانی»همان آموزش‌های مهد الرضا(ع) به کودکان آموزش داده می‌شود با این تفاوت که دوره‌های آموزشی مهدالرضا(ع) طی سال تحصیلی ۹۰ جلسه به صورت یک روز درمیان وجلسه ای ۲ساعت برگزار می‌شود؛ اما در طرح«90 روز نورانی» با همان سرفصل و محتوای آموزشی ، کلاس‌های آموزشی روزانه در ۲ ساعت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: کلاس‌های این دوره آموزشی از ۱۶خردادماه شروع و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد که طبق ارزیابی‌هایی که از روند  برگزاری کلاس‌ها انجام شده بازخورد و بازدهی خوبی داشته است.
 میریان افزود: محتوای آموزشی این دوره ۷جلد کتاب است که آموزش روخوانی قرآن به روش قصه، بازی و شعر با سه جلد کتاب «گل های مهدالرضا(ع)» 1 و 2 و «قرآن چه دوست خوبیه» آموزش داده می‌شود. کودکان با «کتاب امروز چه روزیه» با مناسبت های ملی ومذهبی آشنا می‌شوند و در قالب کتاب  «چه حرف های قشنگی»  آموزش آیات و روایات موضوعی با شعر و نقاشی و رنگ آمیزی را فرا می‌گیرند. با کتاب‌های «۱۴معصوم نورانی» و «چه قدرخوبه بدانم» سیره معصومین(ع) و مفاهیم پیش از دبستان آموزش  به کودکان آموزش داده می‌شود و درپایان به همه قرآن آموزان تندیس وگواهی نامه پایان دوره تقدیم می‌شود

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی